Anchor Text (Çapa Metin) Hakkında Bilmeniz Gerekenler

İçindekiler

Bu yazımızda anchor text’in SEO için neden kıymetli olduğunu, farklı anchor text tiplerini ve anchor text’lerinizi nasıl optimize edebileceğinizi ele alacağız.

Anchor Text Nedir?

Anchor text ya da Türkçeleştirilmiş ismiyle çapa metni, bir ilişkideki tıklanabilir metindir. En düzgün SEO uygulamaları, anchor text’in genel metinden çok ilişki verdiğiniz sayfayla alakalı olmasını söz eder. Mavi, altı çizili çapa metni, web standardı olduğu için en yaygın olanıdır, lakin rengi değiştirmek ve HTML koduyla altını çizmek de mümkündür. Çapa metnindeki anahtar sözler, arama motorlarının bir web sayfasının konusunu belirlemek için kullandığı birçok sinyalden biridir.

Anchor Text Neden Değerlidir?

Alakalı, açıklayıcı bir çapa metni, sitenizin Google’daki sıralamasını yükseltebilir ve kullanıcı tecrübesini geliştirebilir. Bunun nedeni, hem arama motorlarının hem de okuyucuların temaslı bir sayfanın ne hakkında olduğunu belirlemek için temas metni kullanmasıdır. Münasebetiyle ilgili anchor text, Google algoritmasının site yapınızı anlamasına yardımcı olur. Bu da ona farklı sayfaların birbiriyle nasıl bağlı olduğu hakkında daha fazla bağlam sağlar. Örneğin, “en yeterli pizza” sözlerinden oluşan bir çapa metni, Google’a takip eden sayfanın en güzel pizza hakkında olduğunu söyler. Öte yandan, “Buraya tıklayın” üzere genel bir çapa metni sıfır bağlam oluşturarak hem Google’a hem de kullanıcılara maalesef çok daha az yardımcı olur. Kendi içeriğinize çapa metni eklediğinizde ne kadar açıklayıcı olduğu konusunda tam denetime sahip olursunuz. Az evvel verdiğimiz örnekte olduğu üzere “en yeterli pizza”, “burayı tıklayın” tabirinden çok daha açıklayıcıdır.

Anchor Text Çeşitleri Nelerdir?

Birçok farklı çapa metni tipi vardır. İşte en sık karşılaşabileceğiniz ve içeriklerinizde duruma nazaran kullanmayı tercih edebileceğiniz çapa metni çeşitleri:

  • Tam Eşleşme (Exact Match): Hedeflediğiniz anahtar sözün tam eşlemesini içeriyorsa, irtibat metni tam eşleşmelidir. Örneğin: “SEO Hizmetleri”, SEO hizmetleriyle ilgili bir sayfaya ilişki verir.
  • Kısmi Eşleşme (Partial Match): Kontaklı sayfadaki anahtar sözün bir varyasyonunu içeren irtibat metnini söz eder. Örneğin: “SEO İçerik Pazarlama Hizmetleri”, İçerik Pazarlama ile ilgili bir sayfaya temas verir.
  • Branded: Temas metninde bir marka isminin kullanılmasıdır. Örneğin: linkedin.com’daki bir makaleye temas veren “LinkedIn” çapa metni.
  • Jenerik: “Buraya tıklayın” jenerik anahtar söz kontağının yaygın bir kullanımıdır.
  • Görsel: Link vermek için bir görsel kullanırsanız Google, görsel alt özelliğindeki metni çapa metni olarak kullanır.
  • Çıplak Temas (Naked Link): Çapa olarak kullanılan, direkt bir URL’i işaret eder. Örneğin, “kriko.blog” açık bir ilişki çapasıdır.

Anchor Text SEO İçin Nasıl Optimize Edilir?

Artık farklı anchor text çeşitlerini ele aldığımıza nazaran, çapa metninizi SEO için optimize etmeye başlayabiliriz. SEO dostu bir çapa metin, kısa bilgiler içermeli, irtibat verdiğiniz sayfayla alakalı olmalı ve anahtar sözlerle doldurulmamış olmalı. İşte sağlam bir çapa metni oluşturmak için birkaç genel kural:

  1. Temas Sözcüklerinin Alakalı Olduğundan Emin Olun

Alakalı bir anchor text, Google’ın site yapınızı anlamasına yardımcı olur. Bu, web sitenizin daha üst sıralarda yer almasını sağlayabileceği manasına gelir. İlgili çapa metin kullanmak, okuyucularınız için de daha doğal görünür, bu da onların linklere tıklama olasılıklarını daha yüksek hale getirir. Bunun nedeni, Google ve gerçek kullanıcıların web sayfalarının ne hakkında olduğunu öğrenmek için çapa metni okumasıdır. Hangi sözlerin kullanılacağına karar verirken en doğal tecrübesi neyin yaratacağını düşünün. Fakat tıpkı içerikte olduğu üzere alakalı anahtar sözleri içerecek formda optimize etmekle çok fazla anahtar söz eklemek ortasında ince bir çizgi olduğunu da hiçbir vakit unutmayın.

  1. Çapa Metninizi Çok Optimize Etmeyin

Çapa metni için belirlenmiş bir uzunluk yönergesi yoktur, lakin onu mümkün olduğunca kısa ve öz tutmak en uygunudur. Genel kural itibariyle anchor text’i beş söz yahut daha az düzeyde tutmanız önerilir. Bir hatırlatma olarak Google, tam eşleşme çapa metninin metin içerisinde fazla olmasını olumsuz olarak görüntüleyebilir. En uygun sonuçlar için farklı temas metni çeşitlerinin bir karışımını kullanabilirsiniz; çünkü bu kulağa çok daha doğal gelir. Çapa metni oluştururken kendinize şu soruyu sorun: Bağlantı verilen sayfayı tanımlamanın en kısa ve açıklayıcı yolu nedir? İstisnasız her fırsatta temas vermek, web sitenizin spam üzere görünmesine neden olur. Kontakları göz önünde bulundurarak yazmak yerine, evvel bedelli ve enteresan bir içerik oluşturun, akabinde da uygun olan yerlere temaslarınızı daha sonra ekleyin. Okuyucuları düşünerek yazdığınızda çapa metni fırsatları zati doğal olarak ortaya çıkacaktır.

  1. Anchor Text’in Etrafındaki Metne de Dikkat Edin

Çapa metninizi çevreleyen metin, okuyucuların ilişki verdiğiniz şeyin bağlamını daha yeterli anlamasına yardımcı olabilir. Ayrıyeten arama motorlarına da daha fazla açıklayıcılık sağlar. Google algoritmasının bugünlerde doğal bir lisan tercih ettiği ortada, çünkü Google, kullanıcıların gerçekte nasıl yazıp konuştuklarına bağlı olarak gerçek arama sonuçları sunmaya çalışıyor. Bu nedenle çapa metninizi çevreleyen sözlere dikkat etmeniz de epeyce önemli hale geliyor. Okuduğunuz içerikte bir linkle karşılaştığınızda düşünün. Kontağa tıklayıp tıklamamaya karar verirken sadece çapa metnine bakmazsınız. Paragrafın tamamını olmasa da büyük olasılıkla irtibat metnini içeren tüm cümleyi okursunuz. Google, sayfanızı tahlil ederken de tıpkı şeyi yapar. Örneğin, 50-55 karakter hedefleyen bir çapa metni, bir cümlenin sadece bir modülü olduğu için tek başına hiçbir mana tabir etmez. Öte yandan cümlenin tamamı, okuyuculara ve Google’a çapa metninin başlık etiketleriyle alakalı olduğunun işaretini verebilir. Bu nedenle Google, çevreleyen cümlelerin bağlamıyla bağlı olarak kontaklı sayfanın ne hakkında olduğunu daha düzgün anlayabilir.

Google algoritmalarını ve güncellemelerini ayrıntılarıyla yakından incelemek için Google Algoritma Güncellemeleri, İsimleri ve Manaları bahisli yazımızı okumaya ne dersiniz?

Bunu Dene

Görünmez SEO Tehlikesi: Keyword Cannibalization

Günümüzde kullanıcılar her gereksinimi için arama motorlarından faydalanır. Durum böyleyken organik arama stratejilerinde rekabet güzelce kızışmış bir durumda. Bunun için sayfalarınızın sürekli açıklayıcı, anlaşılır ve belli bir arama hacmine hitap etmesi gerekir. Zira arama motoru algoritmaları tek bir yanlışa dahi tolere etmemekte. Şayet siteniz için bu kriterler görünür değilse keyword cannibalization sorunu yaşıyor olabilirsiniz.

Bir yanıt yazın