App Store Optimizasyonu (ASO) Nedir, Nasıl Yapılır?

İçindekiler

ASO (App Store Optimization) akıllı telefon kullanım oranının artmasıyla birlikte epey revaçta. Artık tüketiciler birden fazla haberleşme, marketplace ve toplumsal medya sitelerini uygulamalar aracılığıyla takip ediyor. We Are Social ve Hootsuite iştirakinde yayınlanan yeni Dijital 2022 Global Genel Bakış Raporu, dünyada telefon kullanım sayısının 5,31 milyara ulaştığını gösteriyor. Bundan ötürü arama motorundaki ağır rekabetin taşınabilir uygulamalarda da olduğunu söyleyebiliriz. Markaların kesinlikle uygulaması gereken ASO stratejileri SEO stratejileriyle benzerlik gösterse de biraz daha farklı. Bu stratejilerde uygulama dizaynından tanıtım hedefiyle yazılan içerikler ehemmiyet taşıyor. Hâl böyleyken ASO nedir ve uygulama teknikleri nelerdir araştırma konusu oluyor.

Uygulamanın markette rekabet edebilir duruma gelebilmesinde birçok değişken rol oynuyor. Uygulamanızı doruğa taşımak ve mobil uygulama pazarlama kapsamında yanlışsız stratejiler gerçekleştirebilmeniz için haydi başlayalım. Bu yazıda App Store Optimizasyonu hakkında bilmeniz gereken tüm bilgileri derlerdik. Uygulamanızı tepeye taşımak ve etkileşimi artırmak için aşağıdaki başlıklarımıza göz atabilirsiniz. Vakit geçtikçe yükselen dijitalin sürekli doruğunda olmanız için Kriko Blog yanınızda! ASO hakkında ekstra bilgi almak için bloğumuzu inceleyebilirsiniz.

Mobil Uygulamaları Tepeye Çıkarabilen ASO Nedir?

Mobil uygulama mağazası optimizasyonu olarak da isimlendirilen ASO, uygulamaların liste performansını güzelleştirme stratejilerini kapsar. Bir uygulamanın taşınabilir mağazalarda yükselişini etkileyen tüm KPI’lar ASO stratejileri dahilindedir. ASO uygulamaları çerçevesinde uygulamaların teknik yapısı ve marketteki sunumuna dair iyileştirmeler yapılır. Teknik yapısı kapsamında uygulamanın aygıtlarda çalışma suratı üzere faktörler öne çıkar. Marketteki sunumunda ise uygulamanın konumlandırılış hali ve feedback’lerin güzelleştirilmesi üzere KPI’lar öne çıkar. Artık size ASO uygulamalarında uygulamanızı ülkü bir halde tanıtmanızı sağlayan içerik ögelerinden bahsedeceğiz. Uygulamanızı tepeye taşımak için haydi başlayalım!

İşe Tahlil Etmekle Başlayın!

ASO nedir, nasıl yapılır bakıldığında; tıpkı SEO uygulamalarında olduğu üzere App Store, Google Play ve Huawei App Gallery optimizasyonunda da rakip tahlili epey kıymetli. Uygulamanızın bulunduğu kategorideki emsal uygulamalara göz atın. Başlık tarzlarını, description açıklamalarını ve görsel seçimlerini inceleyin. Buna ek olarak kullanıcı yorumlarına da bakmadan geçmeyin. Kullanıcıların uygulamalar hakkında verdiği feedback’leri dikkate alarak kendi uygulamanızı optimize edebilir ve kusur toleransınızı azaltabilirsiniz. Bununla birlikte CTA (Call To Action) disiplinine uygun bir optimizasyon gerçekleştirebilirsiniz. Bu adım hem App Store hem de Google Play Store için geçerli. Özetle bahsetmek gerekirse süreç bu formda işliyor. Artık gelin biraz ayrıntıya inelim. Rakip tahlili sürecine birinci olarak anahtar söz araştırması yapın. Anahtar söz araştırması konusunda App Store ve Google Play’in sunduğu birçok ASO aracı bulunuyor. Apple Search Ads ve Google Keyword Planner üzere araçları kullanarak uygulamanıza uygun bir strateji yürütebilirsiniz. Ayrıyeten AppFollow ve AppTweek üzere araçlara da göz atabilirsiniz.

Anahtar Söz Tahliliyle Rekabetçi Bir Konum Alın

Google Play ve App Store üzere pazarlar açıldığı birinci periyotlarda düşük rekabete sahipti. Bu durum uygulamaların çarçabuk ön plana çıkmasını sağladı. Ancak günümüzde uygulamaların ortasındaki rekabet artmasıyla küçük ayrıntıların dahi görünür olmak için değerli bir hale gelmesine sebep oldu. Bu durumda uygulamaların başlığı ve tanıtım metinlerinde keyword kullanımı kıymetli hale geldi. Uygulamanızın maksat kitlenizde görünür olmasını sağlamak için siz de keyword kullanmayı ihmal etmeyin. Birinci olarak uygulamanızı tanımlayan temel anahtar sözler üzerinden araştırma yapın. Anahtar söz tahlilinden özetle bahsetmek gerekirse şu halde sıralamamız mümkün:

  • İşe uygulamanızı birebir tanımlayacak anahtar sözleri belirlemekle başlayın.
  • Temel anahtar sözlere ek olarak uygulamanıza kimlik kazandıracak long tail keywords (uzun kuyruklu anahtar kelime)leri de eklemeyi ihmal etmeyin.
  • Rakiplerinizin kullandığı anahtar sözleri inceleyin.

Uygulamanızı algoritmaya tanımlamanıza yardımcı olarak sözleri araştırırken üstte bahsettiğimiz üç adımı dikkate alın. Bu adımlara dayanarak yaptığınız anahtar söz tahliliyle yüzlerce alternatif keyword’e ulaşacağınızdan eminiz. “Peki ortalarından nasıl seçim yapacağım?” Şayet bu çeşit soru işaretlerine sahipseniz sıradaki adımınız keyword tool’lara geçmek olmalı. Bulduğunuz anahtar sözleri keyword toolarında araştırın. Aranma hacmi yüksek olan anahtar sözleri bir kenara not edin. Karar sürecinde gerçek ilerlemeniz için şunu da eklemeden geçmeyelim. Seçtiğiniz anahtar sözler hem hacmi hem de uygulamanızla alaka seviyesi yüksek olmalı. Bu iki faktörün birleşimiyle gerçekleştireceğiniz optimizasyon size başarıyı getirir. Bununla birlikte en çok rekabetin bulunduğu anahtar sözleri de dikkate alın. Bu sözlerin farklı varyasyonlarını kullanarak uygulamanızı ve metinsel öğelerinizi düzenleyin.

Şimdi Uygulama Zamanı!

Etkili bir ASO optimizasyonu gerçekleştirmek için rakiplerinizi incelediniz ve anahtar söz araştırmanızı tamamladınız. Artık gelelim toplanan bilgilerle kusursuz bir ASO optimizasyonu gerçekleştirme adımına. Güçlü bir içerik optimizasyonu gerçekleştirmek için uygulamanızın App Store’da görünümünü kapsayan tüm öğeleri ele almalısınız. Görsel ve yazınsal öğeler uygulamanızın üst sıralarda görünmesinde değerli ölçüde rol oynar. Artık size birinci olarak ASO’da hayli değerli görülen yazınsal ögelere. Bu adımda title ve description üzere metin öğelerinin optimizasyon sürecinden bahsedeceğiz.

Title – Uygulama Başlığı

Uygulama başlığı hem App Store için hem de Google Play Store için büyük değer taşıyor. Zira kullanıcıların yaptığı aramalarda birinci olarak title öne çıkıyor. App Store yahut Google Play Store fark etmeksizin birinci olarak uygulama başlığını optimize etmelisiniz. Uygulamanız için ülkü başlığı belirlerken platforma nazaran değişen karakter sonuna dikkat edin. Google Play Store’un uygulama başlığı için 30 karakter hududu bulunuyor. Bu durum iOS App Store’da ise 30 karakter olarak belirleniyor. Marka isminizi yazdıktan sonra ekstra karakter ekleme fırsatınız varsa çabucak anahtar sözlere başvurun. Uygulamanızı en âlâ tanıtacak anahtar kelimeyi karakter sonunu aşmadan title kısmına dahil edin. Örnek vermek gerekirse Getir – Online Market yahut Bilyoner – İddaa Bülteni & Canlı Sonuçlar üzere.

Description – Uygulama Açıklaması

Description kısmı uygulamanızı amaç kitleye tanıtmanız için mükemmel bir fırsat! Bu kısmı yazarken CTA ve ASO faktörlerini sakın göz arkası etmeyin. Uygulama açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenleri şu formda özetleyebiliriz:

  • Uygulamanızı eşsiz kılan özelliklerden bahsedin.
  • Uygulamanızı tanımlayacak anahtar sözleri içeriğinize orantılı bir formda ekleyin.
  • Metninizdeki anahtar sözlerin tekrarlamamasına, fazla ağır olmamasına dikkat edin.
  • Belirlediğiniz temel anahtar sözlerin long tail keyword versiyonunu kullanmayı da ihmal etmeyin.

Açıklama alanı 4000 karakterle sonlu. 4000 karakter limitiyle uygulamanızı tanıtmada zorluk çekmezsiniz. Lakin açıklamanızı oluştururken 4000 karakterlik uzun bir metin oluşturmanıza gerek yok. Gaye kitlenizi yorulmadan uygulamayı tanımasını sağlamak için daha kısa ve öz bir metin oluşturabilirsiniz. Uygulama açıklamasında kullandığınız anahtar sözlerin yoğunluğu epey kıymetli bir mevzu. Anlamsız anahtar söz tekrarı yahut çok yoğunluk App Store tarafından ceza almanıza sebep olabilir. Bununla birlikte kullanıcı user intent tarafında da bu durum pek beğenilen karşılanmayabilir. Bunun için anahtar söz seçiminizi zenginleştirin ve metnin tümüne eşit bir biçimde yayın. Böylelikle metniniz hem ASO optimizasyonuna uygun olacak hem de okunabilirliğiyle maksat kitlenin beğenisini kazanacaktır.

Uygulama Tasarımı, Kullanışlı Arayüz

Uygulama içi tasarım öğeleri kullanıcıların memnuniyeti açısından hayli kıymetli. Tasarım sürecinde uygulamanızı UI ve UX odaklı inşa edin. UI (Kullanıcı Arayüzü), kullanıcıların müspet manada bir site tecrübesi yaşaması ismine yürütülen stratejileri kapsar. Bu süreçte uygulama kullanıcının istediği her şeyi pratik bir biçimde bulması üzerine kurgulanır. Örneğin, bir marketplace uygulamasında eser arama, kategori, satın alma ve yorum üzere süreçlerin kullanıcı konforuna uygun kurgulanması UI stratejilerini kapsar. UX’de ise tasarım sürecindeki estetik ögelerin bütünü yer alır. Kullanıcı tecrübesi manasına gelen alanda uygulama renk, tipografi, gölge ve görsel üzere grafik öğeler hayli değerlidir. UX’de kullanıcıların ilgisini çekecek ve tıpkı vakitte aradığı hizmete çarçabuk ulaşabilmesini sağlayacak efektif stratejiler işler. Arayüz dizaynda kullanıcıyı harekete geçirici aksiyonlar almak da UX açısından kıymet taşır. CTA (Call to Action) daveti yapan butonlar, yazı fontları, keskin renkler kullanıcı tecrübesi açısından değerli grafik öğeleridir. UX dizaynında bu tıp öğelere dikkat ederseniz eserinizi yahut içeriğinizi daha cazip kılabilirsiniz. Düzgün bir taşınabilir uygulama tasarımı gerçekleştirmek için bu alanlardan faydalanmak kaçınılmazdır. Zira UX/UI ile kullanıcı tecrübesi ve estetik ögeler ayrıntılı bir biçimde kurgulanır. Böylelikle içeriğin ulaşılabilir ve cazip olması sağlanır. Kullanışlı ve estetik bir uygulama tasarımı demek kullanıcı memnuniyeti demektir. Kullanıcılardan aldığınız olumlu reaksiyonlar ise sizi App Store’da tepeye taşıyabilir. Kullanıcı memnuniyeti demişken; gelelim App Store algoritmaların kullanıcı memnuniyetine verdiği ehemmiyete.

Gelelim Sonuç Tablosuna: Aldığınız Çıktıları Tahlil Edin

Yukarıda bahsettiğimiz uygulamaları gerçekleştirdiyseniz sahneye çıkmaya hazırsınız demektir. Uygulamanın birinci süreçte gösterdiği performansı incelemek gelişim süreci açısından epey kıymetli. İndirme sayısı ve kullanım oranı üzere faktörler görsel ve metinsel stratejilerinizin başarısı hakkında ipucu verir. Şayet beklediğiniz datalar gelmiyorsa anahtar söz stratejinizi değiştirebilirsiniz. Unutmayın, uygulamanızı tanımlayacak binlerce anahtar söz bulabilirsiniz. Sizin yapmanız gereken anahtar sözler ortasında en güzel trafiği getirecek kombinasyonu belirlemek. Denemeler yaptıkça geliştiğinizi ve muvaffakiyete bir adım daha yaklaştığınızı göreceksiniz. ASO optimizasyonunda ele almanız gereken dataları şu biçimde sıralamak mümkün:

İndirme Sayısı: Uygulamanızın aylık indirme sayısı. ASO stratejilerinde ne kadar başarılı olduğunuzun temel göstergesidir. İndirme sayınızda tertipli olarak artış uygulama mağazasında değerli bir sıralama faktörüdür. İndirme sayınız arttıkça App marketlerin kullanıcılara sunduğu özel teklifler yer almayı başarırsınız. Bununla birlikte uygulama mağazalarındaki görünürlüğünüz de yükselir.

Değerlendirmeler: Uygulamanızın muvaffakiyet durumunu tahlil etmek için en somut datalar kıymetlendirme kısmında bulunur. Kullanıcıların yaptığı yorumlar ve puanlamalar uygulamaların rekabet durumunu kıymetli ölçüde tesirler. Bunun için olumsuz yorumlara karşılık vermeyi ve meselelere tahlil getirmeyi ihmal etmeyin. Tüm bunlara ek olarak gerçek kullanıcılardan gerçek yorumlar aldığınıza emin olun. Aksi takdirde App Store’ların algoritması incelemeleri kabul etmez ve silebilir. Bu durum uygulama marketlerindeki görünümünüzü olumsuz etkileyebilir.

Kullanım Oranı: Akıllı telefonunuzda kullanmadığınız uygulamalardan kesinlikle sık sık bildirim aldığınız olmuştur. Google yahut İOS pazarındaki tüm uygulamalar bu duruma epey ihtimam gösterir. Zira uygulamanın indirildikten sonra art planda tutulması ve kullanılmaması sıralamayı olumsuz istikamette etkileyebilir. Şayet bilgilerinizde bu tıp sorun mevcutsa harekete geçmenizde yarar var.

Bu bahsettiklerimizin dışında uygulamanızı tanıtmak ve yükseltmek için farklı kanalları kullanmanız gerektiğinin de altını çizelim. Web sitesi ve toplumsal medya kanallarında uygulamanızı tanıtarak sıralamanızı yükseltebilirsiniz. Bu kanallar geri dönüş almanız ve daha fazla kitleye ulaşmanız için de hayli ülkü. Birebir vakitte bir marka niteliği de taşıyan uygulamanızın pazarda görünür olması için farklı sistemler denemeyi de göz arkası etmeyin.

“Anahtar Söz Araştırması Yaparken Dikkat Etmeniz Gereken 10 Kural“ başlıklı yazımızı okumuş muydunuz?

Bunu Dene

Google I/O 2023 ile Google Play’de Yenilikler

Google, geçtiğimiz günlerde yaptığı I/O 2023 konferansında genel olarak tüm eserlerine gelen özelliklerini ve yeniliklerini duyurdu. AI’in Google aramaya gelmesinden yeni Android aygıtlarına kadar birçok noktada kapsamlı bir konferans oldu, diyebiliriz.

Bir yanıt yazın