Google Reklamcılık deneyimini iyileştirmek için yayınlanmayan reklam gruplarını belirli bir sürenin sonunda otomatik olarak duraklatmaya başlayacak. Bu aslında hesabın basitleştirilmesine, hesap erişiminin hızlandırılmasına yardımcı olurken, kampanyalar için de sonuç sağlayan reklam gruplarına odaklanmaya olanak tanıyacağa benziyor.
Haziran 2024’ten itibaren düşük etkinlik gösteren anahtar kelimeleri otomatik olarak duraklatmaya başlanacakken, arama ağı reklam kampanyalarındaki pozitif anahtar kelimeler, 13 aydan daha uzun bir süre önce oluşturuldukları ve son 13 ayda sıfır gösterim aldıkları takdirde düşük etkinlikli olarak kabul edilecek.
Bu Değişiklik Neden Yapılıyor?
Google, reklam verenlerin hesaplarını basitleştirmelerine ve sonuç sağlayan anahtar kelimelere odaklanmalarına yardımcı olmak istediğini ifade ederken, genel anlamda bu değişikliğin hem Google hem de ajansların işlerini kolaylaştıracağını söylebiliriz.
Kampanyanız için duraklatılmış bir anahtar kelimenin gerekli olduğuna karar verirseniz, duraklatmayı kaldırabilirsiniz. Ancak,Google yalnızca önümüzdeki haftalarda gösterim alacağına inandığınız anahtar kelimelerin duraklatmasını kaldırmanızı önemle tavsiye ediyor. Duraklatılmayan anahtar kelimeler, sonraki 3 ay içinde herhangi bir gösterim almazlarsa otomatik olarak yeniden duraklatılacak.
Konuyla ilgili Optmyzr’dan Navah Hopkins düşüncelerini şu şekilde paylaştı:
Bu güncellemeyle çok heyecanlandım! Yıllardır markalara, bütçe verimliliğinin kazanabilmesi için çalışmayan şeyleri durdurmaları için yalvarıyorum. Bu kesinlikle olumlu; nedeni şu:
🔥 Google, bütçeleri kampanya düzeyinde belirler. Çok fazla reklam grubunuz varsa (10’dan fazla reklam grubunuz varsa), büyük olasılıkla bütçeniz bunların hepsini destekleyemeyecektir.
🔥 Gösterim almayan reklam grupları, kampanyanın genel kalitesini düşürür. Hiçbir şey yapmayan çok fazla anahtar kelimeniz ve reklam grubunuz varsa, bu durum kötü veri anlamına gelir. Sıfır gösterim, düşük arama hacmiyle aynı şey değildir ve düşük arama hacmine sahip anahtar kelimelerin size zarar vermeyeceği doğrulanmıştır. Ancak herhangi bir işlem görmeyen, “değerli” bir anahtar kelimeniz/reklam grubunuz varsa, kötü veriler açısından ortalama olacaktır.
🔥Duraklatmak ile kaldırmak aynı şey değildir. Her zaman geri alabilirsiniz. Ayrıca zaman çizelgesinin 13 ay olması, bunun yerleşik hesaplara baktığını ve mevsimselliği hesaba kattığını doğruluyor.
Neyi Değiştirmem Gerekiyor?
Kod değişikliği gerekli değil ancak Google Ads API geliştiricileri, ad_group.status’un neden DURAKLATILDI olarak ayarlandığı konusunda reklam verenlerine yönelik şeffaflığı artırmak için değişiklikler yapabilir. Google Ads bilgilerinin yerel kopyalarını veri tabanınızda tutuyorsanız, değişiklik geçmişini sorgulayarak bunları senkronize halde tutabilirsiniz.
Tüm API sürümleri için aşağıdaki sorguyla reklam grubu durumunun değişip değişmediğini görmek için “changed” olayını sorgulayabilirsiniz. change_event.changed_fields durum içeriyorsa, bu Google’ın duraklattığı bir reklam grubudur.
INSERT_YYYY-MMM-DD ‘yi kendi tarih aralığınızla değiştirdiğinizden emin olun.
SELECT ad_group.status, ad_group.resource_name, ad_group.name, ad_group.id, change_event.change_date_time, change_event.new_resource, change_event.old_resource, change_event.changed_fields, change_event.change_resource_type, change_event.user_email, change_event.ad_group FROM change_event WHERE change_event.user_email = 'Low activity system bulk change' AND change_event.change_resource_type = 'AD_GROUP' AND ad_group.status = 'PAUSED' AND change_event.change_date_time >= 'INSERT_YYYY-MMM-DD' AND change_event.change_date_time <= 'INSERT_YYYY-MMM-DD' ORDER BY change_event.change_date_time DESC LIMIT 50
Reklam grubunun Google tarafından duraklatıldığı bir değişiklik etkinliği ise şuna benzer:
{ "adGroup": { "resourceName": "customers/1234567890/adGroups/5432154321", "status": "PAUSED", "id": "5432154321", "name": "Your ad group name" }, "changeEvent": { "resourceName": "customers/1234567890/changeEvents/1708648783892610~5~0", "changeDateTime": "2024-02-22 16:39:43.89261", "changeResourceType": "AD_GROUP", "userEmail": "Low activity system bulk change", "oldResource": { "adGroup": { "status": "ENABLED" } }, "newResource": { "adGroup": { "status": "PAUSED" } }, "changedFields": "status", "adGroup": "customers/1234567890/adGroups/5432154321" } }
v16’dan başlayarak API, reklam grubunun neden duraklatıldığına ilişkin nedeni yeni alanlarla döndürecek. Değişiklik geçmişi sorgusunu bu alanları içerecek şekilde ayarlayabilirsiniz.
API Version | Query Ad Group Changes |
v16.1+ | Starting in v16.1, the ad_group.primary_status_reasons will contain AD_GROUP_PAUSED_DUE_TO_LOW_ACTIVITY if ad_group.primary_status is set to PAUSED by Google. |
v16 | Starting in v16, the ad_group.primary_status_reasons will contain AD_GROUP_PAUSED if ad_group.primary_status is set to PAUSED by Google. |
Reklam gruplarınızı duraklatılmış durumdayken hâlâ güncelleyebilecek ve değişiklik yapabileceksiniz. Kullanıma sunulmasının yedi haftadan biraz uzun sürmesi ve tüm Google Ads hesapları için 30 Nisan’a kadar tamamlanması bekleniyor.
Google Ads Hakkında Bilmeniz Gereken 10 Detay başlıklı yazımız da dikkatinizi çekebilir!