Google Ads Hakkında Bilmeniz Gereken 10 Detay

İçindekiler

Eğer siz de Google Ads kullanımınızda birinci seferde başarılı bir reklam kampanyası planlamak ve yürütmek istiyorsanız, sizin için bilmiyor olabileceğiniz kimi temel Google Ads özelliklerini listeledik. Google Ads’de kullanabileceğiniz – hatta birtakım durumlarda kullanmanızın farz olduğu – 10 temel bilhassa karşınızdayız. Şimdiden rica ederiz!

  1. Anahtar Söz Planlayıcı

Anahtar Söz Planlayıcı’yı daha evvel duymuş olsanız da duymasanız da, onu tesirli bir biçimde nasıl kullanacağınızı bilmeniz mühimdir. SEO için bir içerik stratejisi belirlemek kelam konusu olduğunda da Anahtar Söz Planlayıcı’yı kullanabileceğiniz kimi yollar vardır, lakin asıl maksadı reklamlar içindir. Anahtar Söz Planlayıcı, kampanyanıza eklemeyi düşündüğünüz anahtar sözler ve söz öbekleri için arama hacimlerini ve teklifleri gösterir. Tıpkı vakitte listenize ekleyebileceğiniz öbür misal anahtar söz ve söz kümelerinden oluşan geniş bir liste de sunar. Anahtar Söz Planlayıcı’yı incelemek için vakit ayırmaya kıymet; işletmenizi bulmak için kullanılan her arama terimine hakim olduğunuzu düşünüyorsanız, bu aracı kullanarak aslında her şeyi de bilmediğinizi fark edeceksiniz. Birtakım anahtar sözler ve söz öbekleri, düşündüğünüz arama hacmine sahip olmayabilir yahut belli anahtar sözler için teklif vermek bütçenizi aşabilir.

  1. Negatif Anahtar Kelimeler

Reklamlarınızın işletmenizle alakalı olmayan aramalarda gösterilmesini istemediğiniz için negatif anahtar sözler, en az baz anahtar sözleriniz kadar değerlidir. Anahtar Söz Planlayıcı aracı, misal olabilecek fakat işletmenizin sunduğundan farklı anahtar sözlere dikkatinizi çekebilir. Örneğin, işletmeniz bir “atölye” için yer sunuyor olabilir. Pekala bu, birinin sanatını yaratabileceği çeşitten bir stüdyo atölyesi mi, yoksa eğitim için bir toplantı odası mı? Anahtar Söz Planlayıcı, Search Console, reklam denetim panelinizdeki ‘Aramalar’ datalarını (bir kampanya yürütüyorsanız yahut yürüttüyseniz) ve kendi bilginizi harmanlayarak, muhakkak istemediğiniz negatif anahtar kelime arama tabirlerinin hayli yeterli bir listesini derleyebilirsiniz.

  1. Kalite Puanları

Konu reklam yaratmaya geldiğinde Kalite Puanları’nı gözden kaçırmak nitekim çok kolay olabiliyor. Son amacınız bu olduğu için şahane bir reklam metninin muhakkak teklifinizi düşüreceğini ve yerleşimlerinizi yükselteceğini varsayabilirsiniz, fakat kimi açılardan bildiklerinizi unutmanız ve bunun yerine reklamlarınızı kampanyanızdaki anahtar sözlere dayalı olarak yazmanız gerekebilir. Bir bütün olarak kampanyanızı ve ödediğiniz fiyatı asıl belirleyen öge anahtar sözlerdir, bu nedenle anahtar sözlerinizin reklamlarınızda – daha da spesifik olarak başlıklarda, açıklamalarda ve açılış sayfanızda – istisnasız olarak bulunması gerekir. Aksi takdirde daha yüksek teklif maliyeti, daha düşük genel yerleşim ve reklamların sık yerleştirilmemesi manasına gelen düşük bir Kalite Puanı alırsınız. Her bir reklamın kalite puanını Reklamlar ve Uzantılar sekmesinden denetim edebilirsiniz. 7’den azsa, dengeli olduklarından emin olmak için anahtar sözlerinize, reklam metninize ve açılış sayfanıza bir göz atmanız farz olmuş demektir.

  1. İmajlı Reklam Ağı

Görüntülü Reklam Ağı‘nı daha evvel de duymuş olabilirsiniz, pekala bu kavram tam olarak neyi tabir ediyor? Google Ads Ağı ikiye ayrılır: Arama ağı, reklamlarınızın Google’da görüntülendiği yerdir. Manzaralı reklam ağı ise reklamlarınızın dünyanın dört bir yanındaki web sitelerinde göründüğü yer olarak karşımıza çıkar. Manzaralı Reklam Ağı, kendi ağınızda gösterebilmeniz ismine metin reklamların yanı sıra görselli reklamlar da oluşturmanıza imkan sunar. Manzaralı reklamlar, tek başına metin reklamlardan ortalama %0,1 daha yüksek tıklama oranına sahiptir; erişimi en üst seviyeye çıkarabilmeniz için farklı değişkenler göz önünde bulundurularak oluşturulan reklam tipleridir. Reklamlar gösterimlere nazaran değil, Tıklama Başına Maliyete nazaran de fiyatlandırılır. Google’a nazaran web sitelerinin büyük çoğunluğu reklam bardınrırıyor ve Manzaralı Reklamlar internet kullanıcılarının %90’ına kadar ulaşabiliyor.

  1. Radius Targeting (Çevresel Hedefleme)

Evet, Google Ads kullanarak elbette pozisyona nazaran hedefleme yapabilirsiniz, fakat yarıçapa nazaran de hedefleyebileceğinizi biliyor muydunuz? Bu küçük numara, restoran yahut kuaförler ya da lokal teslimat seçeneği olan bir çiçekçi üzere mahallî bir kitleye sahip olan, bu nedenle de bölgedeki kitleyi hedeflemek isteyen işletmeler için ülküdür. Teklif ayarlamalarını, arama yapan kişinin pozisyonunuza ne kadar yakın olduğuna bağlı olarak artacak formda de ayarlayabilirsiniz. Teklif ayarlamaları konusunda rahat olmak ve kimin görüntülemesi yahut tıklaması için daha fazla para ödemeye bedel olduğunu bilmek de muvaffakiyetin değerli bir anahtarıdır.

  1. Reklam Takvimi (Günün Saatine Göre)

Reklamlarınızın yayınlanmasını istediğiniz günün saatlerini ayarlamak, bütçenizi ve yatırım getirinizi en üst seviyeye çıkardığınızdan emin olmak için epey mühimdir. Bir B2B şirketiyseniz işinizle alakalı bir arama yaparken başka işletmelerin çalışanlarının muhtemelen sabah 9 ile akşam 5 ortasında çalışacaklarını itimatla varsayabilirsiniz. Öte yandan maksat kitleniz küreselse saat dilimleri hesaplamalarını da dikkate almanız gerektiğini unutmayın. Bilhassa teknoloji kesimindeki ofis çalışanlarının Pazartesi’den Cuma’ya 09:00-18:00 saatleri ortasında arama yaptıklarını söylemek mümkün. B2C’ler için arama hacimlerinin en yüksek olacağı günün saatini iddia etmek zorken, insanların ekseriyetle sabah 02:00 ile 06:00 ortasında arama yapmadığını varsaymak da yanlış olmayacaktır. Velhasıl bu Google Ads özelliğini kullanarak reklamlarınızı günün saatine nazaran takvimleyebilir ve daha tesirli hedeflemeler gerçekleştirebilirsiniz.

  1. Site İrtibatı Uzantıları (Sitelink Extentions)

Herkes reklamının öne çıkmasını ister, bu nedenle Site Teması Uzantıları çok kıymetlidir. Bunlarla bir telefon numarası, pozisyonlar, özel özellikler ve web sitenizin sayfalarına direkt irtibatlar ekleyebilirsiniz. Bunların tümü büsbütün izlenebilir olduğundan, reklamınıza dayalı olarak kaç kişinin sizi aramak için telefon numaranıza tıkladığını görebilir ve insanların reklamınızın neresine tıkladığını gösteren bilgilere sahip olabilirsiniz. Belirttiğiniz açılış sayfasının ana ilişkisine mı tıkladılar yoksa daha faydalı olduğu için site ilişkisi uzantılarından birini mi tercih ettiler? Site İrtibatı Uzantılarının suramı hakikaten çok kolaydır, bu nedenle de reklamlarınızın temelinde yer almaları şiddetle tavsiye edilir.

  1. Kitlenin İlgi Alanları

Google Ads kullanırken Kitle sekmesinin altında kitle ekleyebileceğinizi fark edeceksiniz. Bu, sadece Arama ve İmajlı Reklam Ağı’nda reklam yayınlıyorsanız geçerlidir. Kitleler, ilgi alanlarına nazaran hedeflenebilir ve reklamlarınızın, Kitleler sekmesinde belirtilen ilgi alanlarıyla eşleşen içeriği barındıran web sitelerinde görünmesini sağlar. Mevcut tüm farklı ilgi alanlarına bir göz atarak kitleniz hakkında daha derin bir anlayış elde edebilirsiniz. Kimileri kampanyanız için bariz bir seçim olabilir, kimileri ise size ilham kaynağı oluşturabilir.

  1. Yerleşimleri Yönetme

Görüntülü Reklamlar kavramını biraz kurcalayarak bu reklamların nereye yerleştirileceği konusunda biraz kelam sahibi olabilirsiniz, lakin bunu her daim direktörüz ve takip etmeniz gerekir. Amaç kitlenizin nerede olduğu ve reklamlarınızın nereye gidebileceği konusunda bir fikir edinmek için kitle hedefleme seçeneklerini değerlendirebilirsiniz. Rakiplerinizi hariç tutulanlar listesine ekleyerek başlayabilir ve Google’ın reklamlarınızı nereye yerleştirdiğini yakından takip edebilirsiniz. Her vakit yerleşimlerinizin web sitesini denetim etmeli ve reklamınızın nereye gittiğini ya da gideceğini yakından izlemelisiniz.

  1. Teklif Ayarlamaları

Teklif Ayarlamaları, kendinizi en rahat hissetmeniz gereken, en değerli Google Ads özelliklerden biridir. Birinci bakışta Teklif Ayarlamaları kullanmak, ziyadesiyle gelişmiş ve ileri seviye bir strateji olarak görünebilir, lakin gerçekte bu kadar komplike olmak zorunda değildir. Teklif Ayarlamaları, reklamınızın üst sıralarda yer almasını istediğiniz platformlarda, yerleşimlerde, pozisyonlarda ve anahtar sözlerde teklifinizin artırılmasını ve reklamınızın en üstte yer alması konusunda çok telaşlı olmadığınız yerlerde teklifinizin düşürülmesini sağlar. Azamî teklif için bir üst hudut belirleyebileceğiniz bir otomatik teklif stratejisi çalıştırabilir ve +%10 yahut -%10 üzere teklif ayarlamalarını kullanabilirsiniz. Lakin anahtar sözlere manuel olarak teklif vermek için genel olarak ayarlanmış bir manuel teklif verme stratejiniz de kesinlikle bulunmalıdır. Gerçek bütçenize dayalı rastgele bir gerçek vakitli bilgiye sahip olmadan bu anahtar sözlerdeki tıklamalar yahut gösterimler için ne kadar ödemeyi beklediğinizi bilmek sıkıntı olduğundan, yeni başlayanlar yahut bir kampanyayı test edenler için bu formül önerilmez.

Google Ads de dahil olmak üzere tüm reklam platformlarının olmazsa olmaz kavramı, dijital pazarlamanın temel taşı PPC hakkında tüm ayrıntılara hakim olmak için PPC Nedir, Nasıl Çalışır bahisli yazımızı çabucak okuyun.

Bunu Dene

Google Play Store Reklam Politikasını Güncelliyor!

Google Play Store’un bu yeni güncellemesi ile bir arada artık can sıkıcı pop-up’lar, kullanıcıyı rahatsız eden reklam cinsleri tarihe mi karışıyor? Detaylar yazımızda!

Bir yanıt yazın