Google Play Store Reklam Politikasını Güncelliyor!

Google geçtiğimiz günlerde, Google Play’de barınan uygulamalar üzerindeki reklam siyasetinde bir güncellemeye gideceğini duyurdu. Gelin daima birlikte hususun ayrıntılarını inceleyelim ve uygulama geliştiricilerin nelere dikkat etmeleri gerektiğine bakalım.

Beklenmeyen Geçiş Reklamlarının Kaldırılması

Oyun oynarken, haber okurken yahut farklı bir uygulama ile ilgilenirken ansızın çıkan ve tüm ekranı kaplayan can sıkıcı pop-up’ları herkes bilir. Bu reklam çeşidine geçiş reklamları öbür bir tabir ile tam ekran reklamları denir. Son vakitlerde sıklıkla karşımıza çıkan tam ekran oyun reklamları kullanıcıyı rahatsız eden bir reklam tipidir. Bazı reklam verenlerin bu reklam çeşidini berbata kullandığını ve bu sebepten ötürü Google’ın bu reklamlarla alakalı bir aksiyon alacağını söyleyebiliriz. Android uygulamalarında bundan bu türlü 30 Eylül’de yürürlüğe girecek olan yeni reklam siyasetiyle birlikte, içeriğin başında açılan ve gezinmenin ortasında sizleri rahatsız eden tam ekran reklamlarına müsaade verilmeyecek. Bu tarafta en çok sorulan sorulardan birisi “Tüm tam ekran reklamları mı kaldırılacak?” sorusuydu. Buna istinaden; hepsi değil, reklam mantığını manipüle eden geçiş reklamlarına müsaade verilmeyecek, diyebiliriz.

Google’ın bu can sıkıcı reklamları kaldırmaya karar vermesiyle birlikte kullanıcı tecrübesini güzelleştireceğini düşünüyoruz. Google’ın bu reklamların kaldırılması kararı ile ilgili Better Ads Standartlarından ilham aldığını ve bu formda karar verdiğini söyleyebiliriz. Better Ads Standartları, tüketici tarafından kabul edilebilirlik eşiğinin altında bulunan, reklam engelleyici yüklemeye yönlendirme mümkünlüğü en yüksek olan reklam tecrübelerini tanımlar. Bu reklam cinsini berbata kullanan geliştiriciler tarafından kullanılan makûs taktiklerden koruyacak ve taşınabilir uygulamaları ve oyunları tecrübe tarafında âlâ istikamette etkileyecektir.

Geçiş Reklamlarının Kaldırılmasındaki Şartlar Neler?

  • Beklenmedik bir halde, ekseriyetle kullanıcı farklı bir sayfaya gitmek istediğinde yahut bir şey yapmak istediğinde gösterilen tüm biçimlerdeki (video, GIF, statik vb.) tam ekran geçiş reklamlarına müsaade verilmeyecek.
  • Oyun oynarken bir düzeyin başında yahut içerik okurken içeriğin başlangıcında gözüken reklamlara müsaade verilmeyecek.
  • Uygulama yükleme ekranında, yani açılış ekranında görünen tam ekran görüntü geçiş reklamlarına müsaade verilmeyecek.
  • 15 saniye boyunca kapatılamayan tam ekran geçiş reklamlarına müsaade verilmeyecek. (Örneğin bir oyun uygulamasında bu reklam çeşidi; oyun bitti, skor ekranından sonra gösterilebilir.)

Dipnot: Bu reklam tipi, ödüllü reklamlar için geçerli değildir. Örneğin bir reklam karşılığında puan kazanıyorsanız ve muhakkak bir içeriğin kilidini açıyorsanız böylesi reklamlarda geçerli değil. Google’ın yayımlamış olduğu bu reklam siyasetinin gayesinin, oyun oynanmasını, bir içeriğin tüketilmesini engelleyen ve kullanıcı tecrübesini negatif etkileyen reklamlar için olduğunu söylemekte yarar var. 30 Eylül prestijiyle beklenmedik reklam siyaseti devreye girecek ve oyunun tecrübesine olumsuz tesirde bulunan bu şekil tüm reklamlar kaldırılıyor olacak. Beklenmedik tam ekran geçiş reklamlarına birkaç örnek verecek olursak:

Beklenmedik Reklamlar
Oyunun başında kullanıcı bir atak yaparken karşısına ansızın bir reklam çıkıyor.
Kullanıcı içerik okurken beklenmedik şekilde ortaya çıkan reklam
Kullanıcı içerik okurken beklenmedik halde ortaya çıkan reklam.
Oyun sırasında 15 saniye boyunca kapatılamayan reklam
Oyun sırasında 15 saniye boyunca kapatılamayan reklam tipi.

Kolayca İptal Edilebilen Abonelikler Geliyor

Kullanıcılar daha kaliteli hizmet yahut uygulamaya ulaşmak için bir uygulamaya abone oluyorlar. Çoklukla abone oldukları bir uygulamanın aboneliğini iptal etmek istediklerinde karşılarına yüzlerce prosedür çıkabiliyor. Abonelik iptal yerlerinin gizlenmesi, maillere geri dönüş sağlanmaması vs. üzere sorunlar kullanıcının canını daha da sıkabiliyor. Google, şayet uygulama içerisinden abonelik satışı gerçekleştiriyorsanız aboneliklerin nasıl yönetileceğini yahut iptal edilebileceğini de açıkça belirtmenizi isteyecek. Abonelik iptalinin şeffaf bir halde, uygulama içerisinden yönetebileceğiniz bir çerçevede olmasının altını çiziyor. Bu siyasetin 30 Eylül’de yürürlüğe gireceğini ve şayet bir aksiyon almadıysanız bu tarafla ilgili muhakkak bir çalışma yapmanız gerektiğini belirtmekte yarar var. 🙂

“Google Yararlı İçerik Güncellemesi“ başlıklı yazımızı okumuş muydunuz?

Bunu Dene

Google Ads Hakkında Bilmeniz Gereken 10 Detay

Google Ads, bilhassa yeni başlayanlar için büyük ölçüde yıldırıcı ve baş karıştırıcı bir platform olabilir. Google Ads ile “Bir arkadaş bakıp çıkacaktım,” demek pek mümkün değildir; bu platforma bir kere adım attığınız andan itibaren en ince ayrıntılarını dahi öğrenmeniz, hangi özelliğin ne işe yaradığını ve platformun en tesirli biçimde nasıl kullanılması gerektiğini öğrenmeniz gerekir.

Bir yanıt yazın