Search Console’da Yeni Rapor: HTTPS Raporu

Google, internet sitesi sahipleri için sayfa tecrübesini nasıl değerlendirdiğini ve bunu etkileyen sıkıntıları anlamasına, düzeltmesine yardımcı olmak için Search Console’da Sayfa Tecrübesi Raporu‘nu yayınlanmıştı. Ekosistemden gelen geri bildirimlere istinaden sitenin HTTPS durumu hakkında daha fazla bilgi sağlamak ve hangi sayfaların HTTPS üzerinden sunulmadığını ve neden sunulmadığını anlamayı kolaylaştırmak için de artık hayatımızda HTTPS raporu var :). Google arama sonuçlarında sunulan HTTPS sayfalarınız hakkında bilgi almak için artık bu raporu kullanabilirsiniz ve bu rapor, kademeli olarak kullanıma sunulacak. Bu raporda örnek URL’lerle birlikte sayfaların HTTPS olarak sunulmasını engelleyen problemleri görebileceğiz.

Search Console'da Yeni Rapor: HTTPS Raporu

Ayrıca, aşağıdaki kusurlar dahil lakin bunlarla hudutlu olmamak üzere, sayfaların neden HTTPS üzerinden sunulmadığına ait sorunu da bu rapor üzerinden gösteriliyor:

  • HTTP marked with canonical tag
  • HTTPS has invalid certificate
  • Sitemap points to HTTP
  • HTTPS has redirect
  • HTTPS URL is roboted
  • HTTPS not evaluated
  • Other issues

Bir hatırlatma olarak, sayfa tecrübesi, kullanıcıların bir web sayfasıyla etkileşim tecrübesini hem taşınabilir hem de masaüstü aygıtlarda salt bilgi kıymetinin ötesinde nasıl algıladıklarını ölçen bir dizi sinyaldir. Taşınabilir uyumluluk, geçiş reklamları ve HTTPS sinyalleriyle birlikte, sayfa yüklenme performansı, sayfadaki etkileşim ve sayfanın görsel kararlılığı için gerçek dünya kullanıcı tecrübesini ölçen bir dizi metrik olan Değerli Web Bilgilerini (Core Web Vitals) içerir. HTTPS bileşeni ise internetteki kullanıcıların güvenliğini sağlar. Şayet halihazırda bir SSL sertifikanız yoksa ve hangi sertifika tipini almanız gerektiğini bilmiyorsanız, SSL sertifika tipleri yazımız sizlere yardımcı olacaktır.

Google ve HTTPS İlişkisi

Güvenlik, Google’da da yüksek bir önceliktir. Münasebetiyle kendi sitelerinin ve servislerinin HTTPS kontaklarını sağladığından emin olmak ismine yatırım yapmaya ve çalışmaya devam ediyor. Şu anda Google %95 oranında HTTPS üzerinden çalışmakta ve aşağıdaki grafikte ise Google eser, hizmet ve servislerinin ne oranda HTTPS’ye geçtikleri yıl bazında gözükmektedir:

Google genelinde şifrelenmiş trafik

2015’in başlarından bu yana kullanım istatistiklerini paylaşan Chrome kullanıcıları sayesinde HTTPS ilişkilerinin yaygınlığını ölçülebiliyor. Aşağıdaki grafiklerde platformlar ve ülkeler/bölgeler ortasında HTTPS kullanımındaki büyüme gösterilmekte. Masaüstü kullanıcıları, görüntüledikleri sayfaların yarısından birçoklarını HTTPS üzerinden yüklemekte ve vakitlerinin üçte ikisini HTTPS sayfalarında harcamakta olduğunu görebiliyoruz. HTTPS, taşınabilir aygıtlarda daha az yaygındır lakin şifreleme kullanımında hala üst hakikat bir trend var.

Chrome’da HTTPS kullanımı, birtakım ülkelerde/bölgelerde başkalarına nazaran daha süratli büyümekte. Örneğin, HTTPS’nin yaygınlaşması Rusya’da, HTTPS kullanımının daha yavaş büyüdüğü Japonya’ya nazaran daha süratli olmuştur. Ülkeye/bölgeye nazaran Chrome’da HTTPS üzerinden yüklenen sayfaların yüzdesi ise şu formda:

Ülkeye/bölgeye göre Chrome'da HTTPS üzerinden yüklenen sayfaların yüzdesi
Ülkeye/bölgeye nazaran Chrome’da HTTPS üzerinden yüklenen sayfaların yüzdesi

Son olarak HTTPS’nin neden kıymetli olduğuna yönelik Chrome Dev Summit’teki bir konuşmayı da sizlerle paylaşmak isteriz:

Bunu Dene

Kalıcı Bağlantı (Permalink) Nedir, Ne İşe Yarar?

Kalıcı temas, internet dünyasının temel yapı taşlarından biridir ve birçok web sitesi için vazgeçilmez bir kıymete sahiptir. Pekala kalıcı temaslar neden bu kadar kıymetlidir? Bu yazıda kalıcı kontakların ne olduğunu ve ne işe yaradığını daha yakından inceleyeceğiz!

Bir yanıt yazın