North Carolina ve Harvard Üniversitelerindeki bilim insanları ve araştırmacılar, üzerinde durunca mantıklı gelen bir mevzuyu araştırıyorlar. Araştırmanın konusu ise şu: Şayet bir şekerli içeceğin üzerinde tıpkı sigara kutularındaki üzere caydırıcı fotoğraflar olsaydı yeniden de onu alır mıydınız? Dahası çocuğunuza alır mıydınız?
Bu çalışma içerisinde araştırmacılar, ebeveynlere bu soruları sordular ve aldıkları sonuçlara nazaran bunu uygulamanın mantıklı olacağını belirlediler. Gelin o sonuçlar neymiş bir göz atalım.
‘Resimli ihtarlar, ebeveynlerin çocukları için şekerli içecek alımlarını azalttı’
Araştırmacılar, çalışma sonucunda şekerli içeceklerin kutularındaki fotoğraflı ihtarların, ebeveynleri çocukları için şekerli içecek almaktan caydırıyor. Bilim insanları hususla alakalı “Şekerli içeceklerin üzerindeki ikazlar, ABD’deki şekerli içecek alımını azaltmak için umut verici bir siyaset olabilir” diyorlar.
Ancak teklif için verilen ve üstte görebileceğiniz fotoğraflar, caydırıcı olmanın yanı sıra ekstradan korkunç bir manzaraya sahipler. Bu fotoğrafların yalnızca caydırıcı olması durumunda kıymetlendirilebileceği söyleniyor.
Siz ne düşünüyorsunuz? Bir kola kutusu üzerinde çürümüş bir ayak görmek sizi kolayı almaktan alıkoyar mıydı? Niyetlerinizi yorumlarda bizlere aktarmayı lütfen unutmayın.