Milyonlarca insanın bir ortaya geldiği, fikirlerini paylaştığı ve dünya ile kontakta kaldığı bir platform olan sosyal medya günümüzde epeyce büyük bir dijital arena halini almıştır. Bu arenada oluşturulan içeriği amaç kitleye hakikat bir formda ulaştırmak ve etkileşimi artırmak için yanlışsız stratejilere gereksinim duyulur. İşte bu noktada, hakikat hashtag kullanımının toplumsal medya başarınızda ne kadar tesirli olabileceğini farkında olmak gerekir. Toplumsal medyada hashtag kullanımı, içeriğinizi gaye kitlenize ulaştırmak, marka bilinirliğini artırmak ve topluluklar oluşturmak için güçlü ve tesirli bir araçtır. Bu nedenle toplumsal medya stratejilerinde yanlışsız ve dikkatli bir formda hashtag kullanımı büyük ehemmiyet taşır. Hashtag nedir ve hayatımıza nasıl girdi? Toplumsal medyada hashtag kullanımı nasıl olmalı? üzere sorulara yanıt bulacağınız bu yazıyı okumaya devam edin.
Hashtag’lerle İlgili Bilmeniz Gerekenler
Hashtagler, günümüzde toplumsal medya platformlarında yaygın olarak kullanılan hashtag işareti olarak bilinen diyez (#) sembolü ile başlayan kısa metin yahut söz kesimlerini söz eder. Genel olarak içerikleri gruplandırmak ve muhakkak bahisleri vurgulamak emeliyle kullanılır. Örneğin #yüzüncüyıl, #futbol, #seyahat üzere tabirler hashtag olarak kullanılır. Hashtagler, X, Instagram, Facebook ve LinkedIn üzere toplumsal medya platformlarında yaygın olarak kullanılır. Kullanıcıların muhakkak bir bahis, aktiflik, trend yahut kampanya hakkında konuştuğu yahut paylaştığı içerikleri gruplamak ve bulmak için kullanılır. Hashtag sembolü kullanarak, öbür kullanıcılar makul bir bahisteki tüm paylaşımları görebilir yahut belli bir mevzuyla ilgili olanları takip edebilir.
Hashtagler hayatımıza 23 Ağustos 2007’de Twitter kullanıcısı Chris Messina tarafından atılan bir tweet ile girmiştir. Twitter’da “how do you feel about using # (pound) for groups. As in #barcamp [msg]?” halinde bir teklif yayınlayan Messina, hashtaglerin kümeleri yahut bahisleri belirtmek için kullanılabileceği fikrini ortaya atmıştır. Birinci vakitlerde, Twitter kullanıcıları hashtagleri manuel olarak oluştururdu, lakin vakitle bu uygulama otomatik hale geldi. Öteki toplumsal medya platformları da hashtag kullanımını benimsemesi hashtaglerin popülerliğini artırdı. Böylelikle hashtagler, internet kültürünün kıymetli bir modülü haline gelmiş ve irtibatta kullanılan güçlü bir sembol halini almıştır.
Hashtag Kullanma Nedenleri
Hashtag kullanımı yalnızca rastgele semboller eklemekten ibaret değil, rekabetin fazla olduğu dijital dünyada öne çıkmak için bir araçtır. En kolay kullanım formu olarak hashtagler, toplumsal medyada içerikleri makul kategorilere yahut bahislere nazaran gruplandırmak için kullanılır. Şayet bir yemek fotoğrafı paylaşıldıysa #yemek biçiminde etiketleyerek, yemek içeriklerini bir başlıkta gruplayabilirsiniz. Bu sayede içeriğiniz görünür olur. Zira kullanıcılar muhakkak bir mevzu, aktiflik yahut trend hakkında paylaşılan içerikleri bulmak için bu hashtagleri arama motorlarında yahut toplumsal medya platformlarındaki arama kutularında kullanabilir. Böylelikle makul bir bahisle ilgili olan içeriklere daha süratli erişebilirler. Tıpkı vakitte toplumsal medya platformlarında en çok kullanılan hashtagler, tanınan bahisleri ve trendleri yansıtır. Bu trendleri takip edenler, tanınan hususları ve aktüel olayları takip edebilir.
İnsanların hislerini, kanılarını, etkinliklerini ve hatta dünya olaylarına olan yansılarını söz etmeleri için bir yol olarak hashtagler, toplumsal medya dünyasında ihtilal niteliğinde bir değişikliğin kesimidir. Doğal afetlerde yardım toplamak için #helpfor…, #prayfor… üzere kampanya hashtagleri oluşturulur yahut büyük bir aktiflik düzenlenirken etkileşimi artırmak maksadıyla özel bir etiket kullanılır. Hashtagler, birebir vakitte toplumsal aktivizm kampanyaları için de güçlü bir araç olarak kullanılır. Bunun en bilinen örneği olan #BlackLivesMatter hareketi, toplumsal medya üzerinden dünya genelinde büyük bir tesir yarattı.
Hashtaglerin ortaya çıkışı, toplumsal medyanın evrimindeki değerli bir adımdır. İnsanları bir ortaya getirme, fikirlerini ve hissettiklerini söz etme imkanı sunan hashtagler, yalnızca içeriği gruplandırmakla kalmayıp birebir vakitte topluluklar oluşturmanın ve farkındalık yaratmanın güçlü bir yolunu temsil eder. Toplumsal medyanın ayrılmaz bir modülü haline gelen hashtagler, içerik üreticileri ve kullanıcılar için tesirli ve manalı bağlantısı teşvik eder. Böylelikle küresel bir dijital toplumun oluşumuna imkan tanır. Bir toplumsal medya hesabı yönetirken hashtaglerin gücünü hakikat bir formda kullanarak, içeriğinizi daha fazla bireye ulaştırabilir, marka bilinirliğinizi artırabilir ve toplumsal medyada varlığınızı daha tesirli yansıtabilirsiniz. Bu nedenle hashtagler, bilhassa pazarlama dünyasında güçlü bir araç olarak ortaya çıkar ve markaların eserleri ve hizmetleri hakkında daha geniş bir kitleye ulaşmasını sağlamak için tesirli bir formda kullanılır. Toplumsal medyada görünür olabilmek için daha fazla neler yapabileceğinizi merak ediyorsanız “Sosyal Medyada Görünür Olmak İçin Neler Yapılabilir?” yazımızı da okuyabilirsiniz.
Sosyal medyada hashtag kullanımı içeriği düzenlemenin, keşfetmenin ve geniş kitlelere ulaştırmanın tesirli bir yolu. Beşerler muhakkak bir husus, aktiflik yahut ilgi alanı hakkında içerikleri keşfetmek ve paylaşmak istediklerinde ilgili hashtagleri arar. Hakikat ve ilgili hashtagler kullanarak içeriğinizi daha fazla şahsa ulaştırabilir ve muhakkak bir topluluğa yahut ilgi alanına sahip olan kullanıcılarla etkileşim kurabilirsiniz. Hashtagler birebir vakitte markalar için pazarlama stratejilerinde güçlü bir rol oynar. Siz de özel hashtagler oluşturarak marka bilinirliğini artırabilir, kampanyalarınızı tanıtabilir ve müşteri etkileşimini teşvik edebilirsiniz.
Hashtag Kullanırken Nelere Dikkat Edilmeli?
Sosyal medyada hashtag kullanımı, içeriğinizi hedef kitlenize ulaştırmak, içeriği kategorize etmek ve genel etkileşimi artırmak için güçlü bir araç olarak kullanılabilir. Hakikat formda kullanılan hashtagler, içeriğinizi daha geniş bir kitleye duyurmanıza yardımcı olabilir. Pekala hashtag nasıl kullanılır bir bakalım.
- Öncelikle hashtag oluştururken içeriğinizle uyumlu olduğundan emin olmalısınız. Mevzu dışı bir hashtag kullandığınızda etkileşiminiz yüksek olsa da yanlış maksat kitleye ulaşır. Markanız yahut paylaşımınızla ilgilenmeyen şahıslara ulaşmak sizin faydanıza olmayacaktır. Örneğin, bir kozmetik markanız var ise ve rujunuzun tanıtım paylaşımı yapıyorsanız, #araba üzere bir etiket kullanmak epey absürt ve yanlış olacaktır. #ruj, #rujunmodeli, #markanızınadı üzere etiketler çok daha alakalı ve gerçek bir hashtag kullanımı olacaktır. Böylelikle içeriğiniz hakikat kategoride ve gerçek kitlenin önünde görünmesine yardımcı olur.
- Hashtag kullanırken tanınan ve yeni olan hashtag takibi yapmak da değerlidir. İçeriğinizin daha fazla şahsa ulaşması için tanınan bahislere ve şimdiki olaylara dair konuşmalara katılarak içeriğinizin keşfedilme bahtını artırabilirsiniz. Ayrıyeten toplumsal medya platformları hashtag kullanımı konusunda farklı siyasetlere sahip olabilir. Örneğin, Instagram’da kaç hashtag kullanılır sorusu daima merak edilir. Instagram en fazla 30 etiket kullanımına müsaade verirken, X platformu karakter sonuna sahip olduğundan daha az hashtag kullanımına imkan verir. Ama burada hashtag spaminden kaçınılmalı. Çok fazla hashtag kullanmak içeriğinizi spam üzere gösterebilir ve takipçilerinizin dikkatini çekebilir.
Hootsuite’in teklifine nazaran Instagram’da etiket kullanımının 3 ile 5 adet ortasında olması daha faydalı olur. X’de ise 1 yahut 2 hashtag kullanmak daha uygundur. Birebir vakitte kimi hashtagler ise Instagram’da ban sebebi olabilir. Instagram 60.000’den fazla yasaklı hashtagleri belirlemiş ve bunların kullanımı durumunda ise içeriğinizin akışa düşmesini mahzurlar. Haliyle kimsenin göremediği gönderi etkileşim eksikliğine sebep olur. Yasaklı hashtagler ortasında #elevator, #always üzere kolay sözler de yer aldığı için Instagram’da etiketleme yapmadan evvel bu listeyi denetim etmeniz epeyce değerlidir.
- Bunlara ek olarak kendi markanız, aktifliğiniz yahut kampanyanız varsa özgün hashtagler oluşturmak size çok büyük artı sağlar. Maksat kitlenizi bu etiketler sayesinde etkileşime katılması ve içerik oluşturması için teşvik edebilirsiniz. Bu özgün hashtagler, markanızı temsil ederken birebir vakitte marka bilinirliğinizi artırabilir. Örneğin, dizi izlerken kenarlarda çıkan o kısımla alakalı etiketler, X üzere toplumsal medya platformlarında dizi hakkında konuşmaları kategorize etmeyi sağlar. Şayet trend topic (TT) denilen tanınan mevzu listesinde yerini alırsa dizinin bilinirliği epeyce artar.
- Hashtag kullanırken açıklamaya dağıtırsanız daha doğal bir görünüm sağlarsınız. “Dün de bugün de yarın da #KadınaŞiddeteHayır” üzere açıklamalar çokça karşınıza çıkmıştır. Ayrıyeten kullanıcıları hashtagleri içeriğe entegre etmeye teşvik edecek cümleler yahut sorular kullanarak etkileşiminizi artırabilirsiniz. Örneğin “#KadınaŞiddeteHayır çünkü…” halinde bir tabir verip boşluğu doldurmalarını isteyebilirsiniz.
Sonuç olarak gerçek ve stratejik olarak kullanılan hashtagler, içeriğinizin daha geniş bir kitle tarafından görünür olmasını sağlar. Lakin içeriğinizle sahiden ilgili ve uyumlu hashtagler seçmek, başarılı bir toplumsal medya stratejisi için temel bir adımdır.
İçerik Oluştururken İşinize Yarayacak Anahtar Söz Araçları başlıklı yazımız da dikkatinizi çekebilir!