Dün sizlerle paylaştığımız bir haberde, tanınan toplumsal medya platformu Instagram’ın içerik üreticileri için planladığı ‘ücretli abonelik’ sisteminin testlerine başladığını aktarmıştık. Hudutlu sayıda kullanıcıda denenmeye başlayan bu özellik sayesinde içerik üreticilerinin aylık bir abonelik fiyatı belirleyebileceği; bu sayede de abonelere özel hikâye ve canlı yayınların uygulamaya geleceği söz edilmişti.
Şimdi de bir öbür tanınan platform TikTok’un bu usul bir atak yapmayı planladığı duyuruldu. The Information tarafından aktarılanlara nazaran dünyanın en tanınan toplumsal medya platformu TikTok, Instagram’dan sonra ‘ücretli abonelik’ sistemini test etmeye başladı.
Sistem hakkında pek bir ayrıntı paylaşılmadı
Gelen haberlerde TikTok’un, özellik hakkında pek ayrıntı paylaşmadığı söz edildi. Lakin daha evvel ‘bahşiş verme’ özelliği sunulan platformda fiyatlı abonelik sisteminin içerik üreticilerine ‘devamlı gelir’ oluşturabileceğini kestirim etmek güç değil. The Information’a konuşan bir TikTok sözcüsü de yaptığı açıklamalarda, “TikTok, içerik üreticileri için bir abonelik sistemini test ediyor” ifadelerini kullanarak gelen haberleri doğruladı.
Ek olarak bu özelliğin uygulamada bulunan ‘Sizin İçin’ algoritmasını etkileyebileceği söz ediliyor. Bilindiği üzere bu özellik sayesinde kullanıcılar, makul içerik üreticilerini takip etmeden içeriklere ulaşabiliyor. Fiyatlı abonelik sistemiyle de bu özelliğin yenilenebileceği belirtiliyor.
Ayrıca bu haberlerin, Instagram’ın TikTok gibisi Remix özelliğini genişletmesinin akabinde geldiğini belirtmek gerek. Geçtiğimiz yıl piyasaya sürülen Remix özelliğini kullanmak için artık kullanıcıların Reels kullanmasına gerek kalmayacak. Yani platformdaki rastgele bir görüntüde Remix özelliğini kullanmak mümkün olacak. Üst üste gelen bu haberlerden sonra da Instagram ve TikTok ortasındaki yarışın gitgide kızgınlaşmaya başladığını söylemek yanlış olmaz.