Metaverse arsa fiyatlarıyla, firmaların verdiği reklamlarla ve daha birçok hususta gündem olmaya devam ediyor. Bununla birlikte birçok şirkette metaverse’e girmek için harekete geçti. Geçtiğimiz günlerde de dünyanın en büyük fast-food zincirlerinden biri olan Mc Donald’s metaverse’te sanal restoranlar açacağını duyurmuştu. Belirli ki bu niyete sahip olan tek şirket Mc Donald’s değilmiş.
Belli ki bu kanıya sahip olan tek şirket Mc Donald’s değilmiş. Teknoloji devi Vestel’in CEO’su Turan Erdoğan tarafından yapılan açıklamaya nazaran, Vestel önümüzdeki günlerde metaverse dünyasına girmeye hazırlanıyor. Şirket ayrıyeten metaverse’te çalışanlarına ve tüketicilerine farklı tecrübeler sunacak çalışmalarının yanında, sanal fabrikalar da kurmayı planlıyor.
“Metaverse evrenindeki birinci Vestel mağazamızın açılışını yapacağız”
Uzun vakittir sanal gerçeklik, yapay zeka ve artırılmış gerçeklik alanlarında yatırımlar yapan Vestel, metaverse dünyasında sanal bir showroom ve sanal fabrika projesini hayata geçirmeye hazılanıyor. Şirket, Metaverse’te tüketicilerinin eserleri deneyimleyip, alışveriş yapabilmesini ve eserler hakkında bilgi alabilmesini amaçlıyor. Vestel CEO’su Turan Erdoğan bu yeni projeyle ilgili “Akıllı teknolojiler Vestel’i Vestel yapan en değerli bileşenlerden biri. Teknolojiyi dünyayı daha düzgün bir yer haline getirme hedefiyle kullanıyoruz. Akıllı teknolojilerin yaygınlaşmasıyla akıllı kentler ve akıllı konutların arttığı, eğitime uzaktan erişimle fırsat eşitliğinin sağlandığı, sanal gerçekliğin iş dünyasına taraf verdiği, yapay zekânın hayatımızın değerli bir modülü olacağı bir gelecek bizi bekliyor ve bu gelecek hiç de uzak değil. Vestel olarak bu geleceğe hazırlanıyoruz. Artık de somut bir adım atarak yeni dijital cihan Metaverse evreninde birinci Vestel mağazamızın açılışını yapacağız” dedi.
Ayrıca CEO Erdoğan, Meta (Facebook) ile kalıcı adımlar atabilmek için daima dirsek temasında olduklarını ve bu iştirakin Vestel için çok değerli olduğunu belirtti ve kelamlarına şunları ekledi: “Dünyamız büyük bir süratle değişiyor. Bu değişime ayak uyduran değil, en süratli halde adapte olan, büyük bir çoğunluğuna öncülük eden bir marka olarak değişime öncülük etme rolümüzü dijital evrende varoluşla destekleyeceğiz.”