WordPress SEO Nedir, Nasıl Yapılır?

İçindekiler

WordPress siteniz için daha fazla trafik ve daha yüksek sıralama elde etmek ister misiniz? WordPress, içeriğinizi SEO dostu bir formda yapılandırmayı, yönetmeyi ve yayınlamayı kolaylaştırır. Bu nedenle arama motoru optimizasyonu için en âlâ CMS olarak kabul edilir. Fakat sırf bir WordPress sitesi oluşturmak sizi sihirli bir biçimde Google arama sonuçlarının birinci sayfasına götürmez. Bir stratejiniz yoksa salt WordPress özelliklerine, temalarına ve eklentilerine güvenmek de organik trafiğinizi artırmanıza yardımcı olmaz. WordPress SEO’yu nasıl gerçek yapacağınız konusunda rehberliğe gereksiniminiz varsa, hakikat yerdesiniz. WordPress SEO nedir ve nasıl yapılır bahisli kapsamlı rehberimizden faydalanarak siz de WordPress web sitenizi arama ve kullanıcılar için optimize etmeye yönelik en düzgün uygulamalardan haberdar olabilirsiniz.

WordPress SEO Nedir?

WordPress SEO, bir web sitesinin arama motorlarındaki sıralamasını güzelleştirir ve daha fazla organik trafik sağlar. En güzel içerik idare sistemlerinden biri olan WordPress, SEO dostu olması için en düzgün uygulamalar göz önünde bulundurularak tasarlanmıştır. Fakat en âlâ arama motoru sıralamalarını ve web sitesi performansını sağlamak için onu daha da optimize edebilirsiniz. WordPress web sitesi optimizasyonu, birden çok adım, prosedür ve araç içerir. Bu optimizasyon stratejileri, WordPress ile SEO dostu bir web sitesi kurmayı, içeriği optimize etmeyi ve daha olumlu sonuçlar elde etmek için web sitesi dışında hareketlerde bulunmayı içerir.

WordPress SEO Neden Değerlidir?

Başlamadan evvel şunu bilmekte yarar var: Arama motoru optimizasyonu değeri, WordPress web sitelerine mahsus değildir. Sitenizi nerede yahut nasıl oluşturursanız oluşturun, SEO’ya yatırım yapmak her vakit yararlı olacaktır. WordPress web siteniz de buna bir istisna değildir. WordPress web sitenizi ve içeriğinizi optimize etmek, sizinle ilgili hizmetler ve eserler hakkında etkin olarak bilgi arayan bireylere ulaşma olasılığınızı artırır. Bu organik olarak gerçekleştiğinden içeriğinizi sonuçlar sayfasının en üstüne yerleştirmek için Google’a yahut öbür bir arama motoruna ödeme yapmazsınız. Google’da sıralanan organik içerik oluşturmak da yararlıdır zira web siteniz ve bilgileriniz ziyaretçiler için daha muteber görünür – bilhassa SERP‘nin en üstünde fiyatlı olarak yayınlanan bir PPC reklamına kıyasla. Bir işletme sitesine sahip olan herkes trafiği ve prestiji, muhtemel satış sayısını, dönüşümleri ve daha fazlasını artırmanın kolay ve tesirli bir yolu olduğu için SEO’sunu geliştirmelidir.

WordPress SEO Nasıl Yapılır: Admin & Site Ayarları

Wordpress SEO Nedir

  1. WordPress Site Görünürlük Ayarlarını Denetim Edin

İlk adım, WordPress sitesinin görünürlük ayarlarını denetim etmektir. WordPress, arama motorlarının web sitesini dizine eklemesini engelleyen bir özelliğe sahiptir. Bu ayar varsayılan olarak devre dışı bırakılarak gelir, lakin ne olur ne olmaz denetim etmek en uygunudur. WordPress Denetim Panelinizde Ayarlar’a, akabinde da Reading kısmına gidin. Arama motoru görünürlüğü onay kutusunu bulun ve işaretli olmadığından emin olun. İşaretlenmemiş bulursanız bu kutuyu işaretlemeyin. Süreksiz olarak olsa bile web siteniz için tüm arama motoru sıralamalarını kaybedebilirsiniz.

  1. Site Haritanızı Arama Motorlarına Ekleyin

Arama motorları web sitelerini otomatik olarak indekslese de, bir site haritası göndermek onların SERP’ler hakkında yanlışsız ve şimdiki bilgileri içermelerine yardımcı olacaktır. Bir WordPress site haritası, bir web sitesindeki tüm genel URL’lerin bir listesidir. İki cins WordPress site haritası vardır: XML ve HTML. XML site haritası, arama motorlarına göndermeniz gereken site haritasıdır. Sayfaların değerini ve birbirleriyle olan alakalarını gösterir. Bu site yapısı bilgisi, tarayıcıların muhakkak içeriği daha kolay bulmasına yardımcı olur. Münasebetiyle öncelikle bir WordPress SEO eklentisi ile XML site haritasını oluşturmalısınız.

  1. Bir SSL Sertifikası Kurun

SSL, bir web sitesi ile tarayıcı ortasındaki ilişkiyi şifreleyen bir güvenlik teknolojisidir. SSL şifreleme, yetkisiz tarafların bir web sitesindeki hassas bilgilere erişmesini mahzurlar. SSL sertifikalı bir alan ismi, WordPress web sitenizin güvenliğini sağlamaya yardımcı olur ve arama motorlarındaki sıralamasını yükseltir. Bir alan ismi SSL sertifikalı olduğunda, URL’si http:// yerine https:// ile başlar. Ayrıyeten, tarayıcı adresin yanında bir asma kilit simgesi manzaralar. Öteki bir SSL avantajı, arama motorlarının bir web sitesinin sayfa tecrübesini belirlerken HTTPS’yi dikkate almasıdır. Kimi web tarayıcıları, SSL sertifikası olmayan siteleri inançlı değil olarak etiketleyerek ziyaretçilere bu siteleri açmamalarını tavsiye eder. Bu, potansiyel trafiği uzaklaştırmaktan ve web sitenizin dönüşüm oranını düşürmekten kaçınmak için bir SSL sertifikasına sahip olmayı gerekli kılar.

  1. Bir Permalink (Kalıcı Bağlantı) Yapısı Kurun

Her web sayfasının permalink ismi verilen kendi kalıcı URL yapısı vardır. Pak bir kalıcı irtibat yapısı, kullanıcıların ve arama motorlarının WordPress sitenizde gezinmesine yardımcı olarak arama motoru optimizasyonunu geliştirir. Ayrıyeten, arama motorları çoklukla arama sonuçlarında URL’leri imgeler. Ziyaretçiler, pak ve okunabilir kalıcı irtibatlara, rastgele harf ve sayılardan daha fazla güvenirler. WordPress, https://example.com/?p=123 üzere bir sayfa için kalıcı irtibat olarak varsayılan kimlik numarasını kullanır. Kalıcı ilişki yapısını öbür evvelden tanımlanmış olanlarla değiştirebilir yahut WordPress web siteniz için özel bir tane ayarlayabilirsiniz. Varsayılan kalıcı ilişki yapısını değiştirmek için Gösterge Tablosu – Ayarlar – Kalıcı Bağlantılar’a gidin. Özel Yapı seçeneğini seçin ve gerekli etiketleri ekleyin. Web sitenizin cinsine nazaran etiketleri seçin. Örneğin, haber siteleri çoklukla sitenin URL’sinde tarih ve başlık içerir. Öte yandan e-ticaret mağazaların kalıcı irtibatlarında çoklukla kategori ismi bulunur.

  1. Yapılandırılmış Datalar Kullanın

Yapılandırılmış bilgiler, yani structured veri, bilgi sağlamak ve sayfa içeriğini sınıflandırmak için standartlaştırılmış bir biçimdir. İçeriğinizi koda dönüştüren şema işaretlemelerini kullanarak içeriği açıklar. Yapılandırılmış datalar, Google üzere arama motorlarının bir sayfayı yahut gönderiyi anlamasını kolaylaştırır. Ayrıyeten, bir içerik parçacığının SERP’lerde nasıl göründüğünü değiştirebilir. Arama motorları bu kodu okur ve olağan sonuçların üzerinde görünen güçlü sonuçları manzaralar. Rich snippet sonuçlarında görünmek, tıklama oranlarınızı artırabilir ve gösterimi pekiştirebilir. Güçlü sonuçlara bir örnek, tanım snippet’larıdır. Geçerli yapılandırılmış bilgilere sahip bir yemek tanımı sayfası derecelendirme, üretim için gereken mühlet ve gereçler üzere daha fazla bilgi gösteren ilgi alımlı bir arama sonucu olarak kullanıcı karşısına çıkar. Başka yaygın güçlü sonuç tipleri ortasında Kitaplar, İncelemeler, Sinemalar, En Çok Okunan Haberler ve Eserler vardır. Sayfalarınızın SERP’lerde güçlü sonuçlar olarak görünme talihini artırmak için yapılandırılmış data yönergelerini izleyin. WordPress şema işaretlemelerini eklemenin iki tekniği vardır: Bir WordPress SEO eklentisi kullanarak yahut manuel olarak JSON-LD ile. WordPress sitenize ziyan vermemek için manuel formülün kodlama bilgisi gerektirdiğini unutmayın, bu yüzden de bir WordPress SEO eklentisi, sayfalarınızın SERP’lerdeki görünümünü güzelleştirmenin en kolay yoludur.

  1. WordPress Etiketleri ve Kategorileri Oluşturun

Kategoriler ve etiketler, kullanıcıların WordPress sitelerinde gezinmesine yardımcı olan temel WordPress taksonomileridir. Kategoriler hiyerarşik olduğundan gönderiler üst ve alt kategorilere ayrılır. İşin aslına bakarsanız WordPress etiketleri, en temel halleriyle gönderi içeriğini açıklayan anahtar sözlerdir. Daima olarak farklı içerik tipleri sunan rastgele bir web sitesi, WordPress kategorilerini kullanmalıdır. Kategoriler oluşturmak ve düzenlemek için WordPress denetim panelinizi açın ve Yazılar – Kategoriler’e gidin. Ekranın sağ tarafında mevcut tüm kategorilerin listesini göreceksiniz. Yeni bir kategori eklemek için İsim, Bilgi ve Açıklama alanlarını doldurun. Bu bir alt kategoriyse, daha tertipli bir web sitesi yapısı için bir üst kategori atayın. Yeni Kategori Ekle’yi seçerek değişiklikleri kaydedin. Etiketleri özelleştirmek için de emsal bir yol izleyebilirsiniz. Gönderiler – Etiketler’e gidin ve işiniz bittiğinde Yeni Etiket Ekle’yi tıklayın. Alternatif olarak, yeni kategoriler ve etiketler eklemek için WordPress editörünü kullanabilirsiniz. Lakin, bu yolun kategoriye ya da etikete açıklama eklemenize müsaade vermediğini belirtelim. Son olarak her kategorinin ve etiketin kendi bilgi ve sayfasına sahip olduğunu unutmayın. Bu nedenle URL’lerini ve dizaynlarını optimize ettiğinizden emin olun.

  1. Breadcrumbs’ı Etkinleştirin

Breadcrumbs, ziyaretçilere bir WordPress sitesinde pozisyonlarını gösteren irtibatlardır. Breadcrumb’ları aktifleştirmek, bir web sitesinin kullanıcı tecrübesini ve gezinmesini güzelleştirir. Bilhassa çok sayfalı ve blog gönderili içerik yüklü web siteleri için kullanışlıdır. Kullanıcılar, bir eser ararken ilgili öğeleri bulmak için breadcrumb’larda yer alan evvelki kategorilere tıklayabilir. Breadcrumb takibi, harika bir dahili temas stratejisidir. Arama motorlarının sayfalar ortasındaki alakayı anlamasına yardımcı olur. Ayrıyeten ziyaretçileri bir web sitesinde daha fazla sayfa keşfetmeye teşvik ederek çabucak çıkma oranlarını azaltır. Google bütün bunlara ek olarak SERP’lerde sayfanın URL’si yerine breadcrumb’ları imajlar. Bu, kullanıcıların sayfanın web sitesindeki pozisyonunu yahut kategorisini bilmelerine yardımcı olarak, sayfanın arama emellerini yerine getirip getirmediğine karar vermelerine imkan tanır. Bunu yapmak için SEO – Genel Ayarlar’a gidin ve Breadcrumbs sekmesini açarak gerekli ayarları yerine getirin. Ayarlar ortasında seçim yaparken farklı breadcrumb tiplerini göz önünde bulundurmayı ihmal etmeyin:

  • Hiyerarşi tabanlı: En yaygın tıp olan hiyerarşi tabanlı breadcrumb’lar, ziyaretçilere WordPress sitesi yapısında nerede olduklarını gösterir. Ana sayfadan başka sayfaların sırasını içerirler.
  • Nitelik tabanlı: Bu çeşit breadcrumb’lar, e-ticaret sitelerinde popülerdir. Boyut ve renk üzere eser kategorilerini gösterirler.
  • Tarih tabanlı: Bu breadcrumb tipi, ziyaret ettiğiniz evvelki sayfaları gösteren göz atma geçmişinize bir alternatiftir.
  1. Yorumlar için Manuel Onayı Etkinleştirin

Spam yorumları çoklukla sıralamanıza ziyan verebilecek berbat gayeli sitelere irtibatlar içerebilir. Manuel yorum onayını aktifleştirmek, WordPress web sitenizin güvenliğini sağlamaya ve prestijini muhafazaya yardımcı olacaktır. Sitenizde istenmeyen iletilerden kaçınmak için her yorumu inceleyin. WordPress, Tartışma Ayarları ile bunu yapmayı kolaylaştırır. Manuel yorum onayını aktifleştirmek için WordPress panosundan Gösterge Tablosu – Ayarlar – Tartışmalar’a gidin. Yorum manuel olarak onaylanmalıdır kutusunu işaretleyin ve Değişiklikleri Kaydet’e tıklayın. Ek olarak, site güvenliğine ziyan verebilecek yorumları filtrelemeye yardımcı olması için bir WordPress anti-spam eklentisi kurun. Yorumları tararken dikkate alınması gereken ana ögeler şunlardır:

  • Site irtibatları: Spam olmayan iletiler da dahil olmak üzere öteki web sitelerine ilişkiler içeren yorumları kaldırın.
  • Kullanıcı ismi: Kullanıcı ismi olarak rastgele harfler ve sayılar içeren yorumları onaylamayın.
  • Mesaj içeriği: Her yorumun içeriğini denetim edin ve sırf açık ve sayfaya yahut gönderiye bedel katanları onaylayın.
  1. Son Güncelleme Tarihini Etkinleştirin

WordPress gönderilerinde Son Güncelleme tarihini aktifleştirmek daha fazla tıklama sağlayabilir. Bir blog gönderisinin yayınlanma tarihi, bir web sitesinin arama motoru sıralamasını etkilemese de, Google arama sonuçlarında görünür durumda olmaya devam eder. Bir gönderinin son güncellenme tarihi, ziyaretçilerin bir sayfaya tıklama kararını tesirler. Bunun nedeni, kullanıcıların en son bilgileri içeren içeriği arama eğiliminde olmalarıdır. Kimi WordPress temaları, son güncelleme tarihini göstermek için filtreler kullanır. Temanızda bu özellik yoksa, bir WordPress eklentisi kullanarak bu özelliği aktifleştirebilirsiniz.

WordPress SEO Nasıl Yapılır: On-Page Ayarlar

Wordpress SEO Nedir

  1. Bir WordPress SEO Eklentisi Kurun

WordPress SEO eklentileri, web sitesinin farklı istikametlerini geliştirmek için araçlar sağlayarak sitenizi optimize etmenize yardımcı olur. Bu araçlar ortasında sayfa içi tahlil, bir site haritası oluşturucu ve şema işaretleme bulunur. Yoast SEO ve Rank Math SEO üzere birçok WordPress SEO eklentisi mevcuttur. WordPress web siteniz için bir SEO eklentisi seçmeden evvel göz önünde bulundurmanız gereken kimi ögeler ise şöyle:

  • Maliyet: Bütçenize uygun olup olmadıklarını görmek için eklentinin fiyatlandırma planlarını denetim edin.
  • Önemli özellikler: Sitenizin SEO’suna nasıl yardımcı olabileceğini öğrenmek için her bir fonksiyonu inceleyin.
  • Kullanıcı dostu tasarım: Zorluk düzeyini belirlemek için eklentinin orta yüzünü denetim edin. Yeni başlayanlar, çalışması için teknik bilgi gerektiren eklentilerden kaçınmalıdır.
  1. Kapsamlı Bir Anahtar Söz Araştırması Yapın

Çoğu durumda kullanıcılar arama motorlarına arama sorguları girerek online içerik bulur. Bu nedenle uygun anahtar söz araştırması, içeriğiniz için hakikat tabirleri bulmanın birinci adımıdır. SEO açısından bakıldığında, yanlışsız odak anahtar sözünü hedeflemek, SERP’lerde daha yüksek bir sıralama bahtı sunacaktır. İki ana anahtar söz tipi vardır:

  • Ana anahtar sözler: Üç söze kadar olan bu tıp anahtar sözler, yüksek arama hacimleri ve kıymetli ölçüde organik trafik potansiyeli toplar.
  • Longtail anahtar sözler: Üç sözden uzun anahtar sözler ekseriyetle daha az organik trafik çeker. Bununla birlikte, long-tail anahtar sözler içeren içerik, daha az rekabete ve arama sonuçlarında daha yüksek sıralama bahtına sahiptir.

Uygun anahtar söz araştırması yapmanın birinci adımı arama emelini, yani kullanıcıların sorgularıyla ne elde etmek istediklerini değerlendirmektir. Arama hedefini anlamak, bir anahtar söz için en âlâ içerik tipini belirlemeye yardımcı olur. Arama emelini belirledikten sonra bir sonraki adım gerçek anahtar kelimeyi bulmaktır. İçeriğiniz için en hakikat anahtar kelimeyi bulmak için Ubersuggest, Keywordtool ve Ahrefs üzere bir anahtar söz araştırma aracı kullanabilirsiniz. Anahtar sözler ortasından seçim yaparken aranma hacimleri, dönemsel trendler, sözün sıralanma zorluğu üzere faktörleri göz önünde bulundurmanız gerekir. Anahtar kelimelerin önemi ve seçimi hakkında ayrıntılı bilgiye Anahtar Söz Araştırması Yaparken Dikkat Etmeniz Gereken 10 Kural yazımızdan ulaşabilirsiniz.

  1. SEO Dostu, Yüksek Kaliteli İçerik Oluşturun

Yüksek kaliteli, SEO dostu içerik, bir web sitesinin otoritesini artırabilir ve Google arama sonuçlarındaki sıralamasını yükseltebilir. Blog gönderileri yahut içerik modülleri oluştururken bunların şu özelliklere sahip olmasına dikkat edin:

  • Derinlemesine ve yeterli araştırılmış: Her içerik modülü, belli bir arama hedefini gerçek bir biçimde yanıtlamalı ve tüm değerli noktaları kapsamalıdır.
  • Orijinal ve özgün: Ziyaretçilere eşsiz bir kıymet sunan içerikler olmalıdır.
  • Okunabilir: Daha düzgün içerik taranılabilirliği için kolay bir lisan kullanılmalı ve kısa paragraflar tercih edilmelidir.
  • İyi yapılandırılmış: İçeriğinizi kısımlara ayırmak için başlıkları kullanabilirsiniz.
  • Düzenli olarak yayınlama: Tertipli olarak yeni ve güncellenmiş içerik sağlamanız da epeyce değerlidir. Ziyaretçilerin daima olarak yeni bilgiler sunan web sitelerine dönme mümkünlüğü daha yüksektir.

Bununla birlikte, içeriğe çok fazla anahtar söz ekleyerek SERP’lerde daha düşük bir sıralamaya yol açan anahtar söz doldurma (keyword stuffing) uygulamasından kaçının. İçerik kalitesini uygunlaştırmak için Grammarly ve Hemingway Editor üzere araçları kullanın; bunlar düzenleme ve redaksiyon konusunda size yardımcı olabilirler.

  1. Keyword Cannibalization’dan Kaçının

Keyword cannibalization, tıpkı anahtar söz için birden çok sayfa sıralandığında meydana gelir. Bunu yapmak kimi durumlarda hayli cazip gelse de genel SEO gayretinize ziyan verir. Esasen birebir anahtar kelimeyi paylaşan sayfalar birbiriyle rekabet edecek ve bu uygulama tıklama oranını bir yerine birden çok sayfaya bölecektir. Ek olarak, Google daha yüksek dönüşüm sağlayan sayfanın pahasını de düşürebilir. Keyword cannibalization’ın önüne geçebilmek için, tüm web sitenizin URL’lerini listeleyen bir e-tablo oluşturun ve anahtar sözlere odaklanın. Birebir odak anahtar kelimeyi yahut arama hedefini hedefleyen iki yahut daha fazla URL bulursanız bunları birleştirmeyi düşünün.

  1. Meta Etiketlerinizi Optimize Edin

Arama motorları, kullanıcılara içerik hakkında fikir vermek için sayfanın meta başlığını ve SERP’lerdeki açıklamasını sunar. Meta başlık, en kıymetli sıralama faktörlerinden biridir, meta açıklaması ise tıklama oranınızı artırabilir. Ziyaretçileri çekmek ve daha fazla trafik oluşturmak için bu ögeleri optimize etmek çok değerlidir. İstediğiniz anahtar söz için sıralama bahtınızı artırmak için meta etiket optimizasyonu kaidedir. Uygun yazılmış bir meta başlık, insanları sayfanıza tıklamaya zorlar. İşte meta başlıklarınızdan en düzgün formda yararlanmanın yolları:

  • Kısa tutun: Arama motorları çok uzun bir başlık etiketini keser, hasebiyle title’ınızı 60 karakterin altında tutun.
  • Odak anahtar kelimeyi ekleyin: Bu, arama motorlarının içeriğinizin yahut sayfanızın hangi SERP’lere en uygun olduğunu bilmesini sağlayarak sıralamanızı güzelleştirecektir.
  • Benzersiz bir title oluşturun: Her içerik yahut sayfanın kendi meta başlığı olmalıdır. Sayfa başlığından farklı olsa bile meta başlığın içerikle alakalı olması gerekir.
  • Clickbait’ten uzak durun: Clickbait, kullanıcıları sayfanıza tıklamaya çekmek için aldatıcı bir taktiktir. Aldatıcı meta başlıklar kullanıcıları hayal kırıklığına uğrattığı ve makûs bir izlenim bıraktığı için bu uygulamadan kaçınılmalıdır. Google, clickbait başlıklarına sahip sayfaları SERP’den de kaldırabilir. Clickbait hakkında ayrıntılı bilgi için Clickbait Nedir, Nasıl Yapılır bahisli blog yazımızı inceleyebilirsiniz.

Bir sıralama faktörü olmasa da, bir meta açıklama sayfanın tıklama oranını büyük ölçüde etkileyebilir. Meta description’larınızı optimize etmenin yolları ise şöyle:

  • Odak anahtar kelimeyi dahil edin.
  • Harekete geçirici iletileri kullanın.
  • Kısa tutun.
  • Tırnak işaretlerinden kaçının.
  • Benzersiz olsunlar.
  • Alaka seviyesine dikkat edin.
  1. Uygun Başlık Etiketleri (Hx) Kullanın

Başlık etiketleri, net ve erişilebilir bir içerik yapısı oluşturur. Arama motorları ayrıyeten içeriği daha düzgün anlamak için başlık etiketlerini kullanır. Başlık etiketleri H1’den H6’ya kadar devam edebilir. En yeterli uygulama, içerik kesimi başına tek bir H1 etiketi kullanmaktır. H1 ekseriyetle başlık olduğundan, arama sonuçlarında daha yeterli sıralanmak için odak anahtar kelimeyi içermelidir. Makalenin geri kalanında kısımları ayırmak için H2 ve H3 etiketleri kullanılabilir. H4 – H6 başlık etiketleri de yapılandırma konusunda yardımcı olsa da ekseriyetle zayıf bir okuma tecrübesi ile ilişkilendirilir. Bunun yerine olağan, kalın metin kullanmanız önerilir.

  1. Bir Dahili İlişki Stratejisi Oluşturun

Dahili temaslar, web sitesi ziyaretçilerini birebir sitedeki sayfalara yahut gönderilere yönlendiren köprülerdir. İki ana dahili ilişki çeşidi vardır – gezinme ve bağlamsal. Gezinme dahili kontakları ekseriyetle web sitesinin ana yapısını içerir. Kullanıcıların aradıkları sayfayı bulmalarına yardımcı olur. Gezinme dahili kontakları, gezinme çubuğu, kenar çubuğu ve altbilgidekileri içerir. Bununla birlikte içeriklere bir de bağlamsal dahili irtibatlar yerleştirilmiştir. Hem gezinme hem de bağlamsal dahili kontaklar, bir sitenin SEO’suna katkıda bulunur. Bir bilgi hiyerarşisi oluşturmaya ve otorite oluşturmaya yardımcı olurlar. Bağlamsal kontaklar ayrıyeten web sitenizin yüksek pahalı içeriğe sahip olduğunu da Google’a bildirir.

  1. Emniyetli Dış İrtibatlar Ekleyin

Kendi içeriğinize ilişki vermenin yanı sıra, başka web sitelerine verilen harici irtibatlar da okuyuculara ve arama motorlarına yarar sağlar. Harici temaslar, okuyucuların bir mevzuyu daha fazla keşfetmelerine imkan tanır, bilhassa de sitenizde bu mevzuyu kapsayan bir içerik yoksa. Yüksek otoriteye sahip web sitelerine temas vermek birebir vakitte temas akışını web sitenize aktararak otorite kazanmanıza ve sıralamanızı yükseltmenize takviye olur. Güvenilirliğini belirlemek için harici web sitesinin domain otoritesini (DA) denetim edin. Bir sitenin DA puanını denetim etmek için Moz’un Fiyatsız Alan İsmi SEO Tahlili aracını kullanabilirsiniz. Puan 70 ile 100 ortasındaysa, link harici temas için mükemmel bir kaynaktır demektir. Bu araç ayrıyeten bir web sitesinin sahip olduğu geri temas sayısını ve kaç anahtar söz için sıralandığını da gösterir.

  1. Web Sitenizin Performansını Koruyun

Web sitesi performansı, Google tarafından kullanıcı tecrübesinin bir göstergesi olarak kullanıldığı için değerli bir sıralama faktörüdür. Kullanıcıların ayrıyeten, yüklenmesi uzun süren bir web sitesinden ayrılma mümkünlüğü daha yüksektir ve bu da çabucak çıkma oranını artırır. Google, web sitesi performansını aşağıdaki web core vitals metriklerine nazaran tahlil eder:

  • Largest Contentful Paint (LCP): Bir sayfanın görünür alanındaki ana içeriğin oluşturulma müddetini tabir eder. Ana içerik, en büyük görsel yahut bir metin bloğu olabilir.
  • First Input Delay (FID): Bir kullanıcının girişine web sitesinin karşılık verme müddetidir.
  • Cumulative Layout Shifts (CLS): Web sitesinin, sayfa tertibinde beklenmeyen rastgele bir değişiklik olmaksızın istikrarlı bir görsel görünüme sahip olması için geçen müddettir.
  1. Kullanıcı Tecrübesini Aklınızda Bulundurun

UX yahut kullanıcı tecrübesi, kullanıcıların web sitesiyle etkileşim kurarken hissettikleri ve algıladıkları şeydir. Genel tecrübe, görsel taraflar, gezinme ve web sitesi performansı üzere birçok faktörü içerir. İşte Google’ın UX noktasında bedel verdiği temel faktörlerinden birkaçı:

  • Core web vitals bilgileri: Bu direkt web sitesinin performansıyla ilgilidir.
  • Mobil uyumluluk: Web siteniz taşınabilir aygıtlarda da şahane bir tecrübe sağlamalıdır. Web sitenizin standartlara uygun olup olmadığını denetim etmek için Google’ın Taşınabilir Uyumluluk Testi aracını kullanabilirsiniz. Sitenizin taşınabilir uyumlu olması için daha ayrıntılı bilgiye Responsive Web Tasarımı ve SEO’ya Katkıları bahisli blog yazımızdan erişebilirsiniz.
  • HTTPS faktörü: Google, ziyaretçilerinin bilgilerini daha yeterli korudukları için HTTPS üzerinden sunulan sayfaları tercih eder.
  • Sayfa müdahilleri: Kullanıcıları ana içerikten uzaklaştıran ve kullanıcı tecrübesini bozan pop-up’lar yahut reklamlar eklemekten kaçınmalısınız.

Bütün bunlara ek olarak sitenin UX bakımından zayıf olması, SEO’yu da etkileyebilecek bir faktördür. Örneğin, gezinmesi sıkıntı ve yavaş bir web sitesi kullanıcıları hayal kırıklığına uğratabilir ve onları siteyi terk etmeye zorlayabilir. İşte WordPress sitenizi hızlandırmak için en yeterli SEO ipuçları:

  • Doğru web sağlayıcısını seçin: Sağlayıcınızın web sunucusu, sitenizin çalışma müddetini ve performansını korumak için süratli ve emniyetli olmalıdır. Ek olarak, asgarî gecikme için gaye kitlenize en yakın sunucu pozisyonunu seçmeniz de bir epey değerlidir.
  • CDN kullanın: CDN, web sitenizin içeriğinin kopyalarını depolayan ve yükleme suratını artıran global sunuculardan oluşan bir ağdır.
  • Hızlı bir WordPress teması kullanın: Hafif ve en uygun halde kodlanmış bir WordPress teması, sitenizin yükleme müddetini hızlandırmaya yardımcı olur. Ayrıyeten, taşınabilir optimizasyon için Hızlandırılmış Taşınabilir Sayfaları (AMP) destekleyen bir tema seçmeyi deneyebilirsiniz.
  • Sitenin WordPress temel yazılımını, eklentilerini ve temalarını güncelleyin: Web sitenizin optimum performans göstermesini sağlamak için en son performans ve güvenlik geliştirmelerini edindiğinizden emin olun.
  • Kullanılmayan WordPress eklentilerini ve temalarını kaldırın: Bunlar kaynakları gereksiz yere kullanabilir ve web sitenizi yavaşlatabilirler.
  1. WordPress Görsellerini Optimize Edin

Görseller, kullanıcının dikkatini çekmeye ve iletmek istediğiniz fikirleri güçlendirmeye yardımcı olur. Lakin çok fazla kaynak kaplayabilir ve sitenizi yavaşlatabilirler. Görselleri optimize etmek, sitenizin yükleme müddetlerini ve erişilebilirliğini güzelleştirebilir, bu da SERP’lerdeki sıralamayı olumlu seviyede tesirler. Görsel optimizasyonunu gerçekleştirmenin üç yolu şu formda:

  1. Görselleri sıkıştırın: Görsel sıkıştırma (image compression), görsel belge boyutunu küçültür ve sitenizi hafif meblağ. Bununla birlikte bu uygulamayı gerçekleştirirken birtakım durumlda kayıplı ve kayıpsız görsel sıkıştırma ortasında seçim yapmanız gerekebilir. En uygun seçim, sitenizde öne çıkardığınız görsellerin çeşidine bağlı olacaktır. Çok fazla detay içermeyen JPEG belgeleri için kayıplı sıkıştırma kullanabilirsiniz. Öte yandan kayıpsız sıkıştırma, çok fazla metin içeren PNG manzaraları için daha uygundur.
  2. Görseller için alternatif metin ekleyin: Alt etiketler yahut alternatif metin (alternatif metin), görsellerinizi daha erişilebilir hale getirir ve görsellerin arama motorlarına nasıl göründüğünü tanımlar. Alternatif metin için birtakım en uygun WordPress SEO uygulamaları şunlardır:
  • Resmi hakikat bir halde tanımlayın.
  • Açıklamayı kısa ve öz tutun, 80-125 karakteri geçmesin.
  • Gerektiğinde anahtar sözleri ekleyin.
  • Cümle yapısını koruyun; uygun dilbilgisi, imla ve yapıyla alternatif metin yazın.
  1. Görseller için okunabilir belge isimleri atayın: Belge isimleri, arama motorlarının görsel içeriğini anlamasına da yardımcı olabilir. Aslında arama motorlarının okunabilir evrak isimlerine sahip görselleri önerme mümkünlüğü daha yüksektir. Bu nedenle, IMG_0001.jpg üzere kimlik tabanlı etiketler yerine okunabilir belge isimleri kullanın.
  2. Noindex Düşük Pahalı İçerikleri Denetleyin

Değeri düşük içerik, arama motorlarının ve ziyaretçilerin bedelli bulmadığı sayfa ve gönderileri tabir eder. Arama motorlarının alakasız içeriği dizine eklemesini engellemek, otoritenizi korumanıza yardımcı olacaktır. İçerik, bir sorguya direkt karşılık sağlamadığında düşük pahalı olarak nitelendirilir. Aşağıdaki yayınlar ve sayfalar, düşük pahalı içeriğin birtakım yaygın örnekleridir:

  • Arşiv sayfaları
  • Düşük kaliteli içerik içeren sayfalar
  • Pazarlama içerikleri
  • Kullanıcı tarafından oluşturulan içerikler

Sitenizdeki düşük kıymetli içeriği bulmak için Ahrefs üzere araçları kullanarak kontrol gerçekleştirebilirsiniz. Sıralaması ve trafiği düşük olan, düşük öncelikli anahtar sözleri hedefleyen sayfalar bulursanız onlara direkt noindex etiketi ekleyebilirsiniz.

  1. Yinelenen İçerik İçin Canonical Etiketlerini Yapılandırın

Birden çok URL birebir içeriğe yönlendirdiğinde, arama motorları birini standart sürüm olarak seçer ve kopyaları daha az tarar. Yinelenen içerik, www ve www olmayan sürümleri de dahil olmak üzere birden çok sayfa birebir sayfaya işaret ettiğinde oluşur. Taşınabilir ve masaüstü için başka URL’ler olduğunda da içerik kopyalanır. Tıpkı sayfanın farklı bir lisanda olması da yinelenmiş olarak kabul edilebilir. Web sitenizde tüm içerik için geçerli olmayan bir çeviri özelliği varsa yinelemeleri denetim ettiğinizden emin olmanız gerekir. Yinelenen içeriği belirlemeye yardımcı olması için Siteliner üzere çevrimiçi araçları kullanabilirsiniz. Akabinde yinelenen sayfalar yerine yanlışsız sayfanın taranmasını sağlamak için canonical etiketler ayarlayın. Belli bir sayfa için tercih belirtmek üzere temastan sonra rel=”canonical” özelliğini ekleyin. Canonical etiketi ve kullanımı hakkında ayrıntıları öğrenmek için Canonical Etiketi Hakkında Bilmeniz Gerekenler bahisli yazımızı okuyabilirsiniz.

Arama motoru optimizasyonunun temelini işaret eden Sayfa Dışı SEO Nedir ve Sayfa İçi SEO Nedir başlıklı yazılarımızı incelediniz mi?

Bunu Dene

Görünmez SEO Tehlikesi: Keyword Cannibalization

Günümüzde kullanıcılar her gereksinimi için arama motorlarından faydalanır. Durum böyleyken organik arama stratejilerinde rekabet güzelce kızışmış bir durumda. Bunun için sayfalarınızın sürekli açıklayıcı, anlaşılır ve belli bir arama hacmine hitap etmesi gerekir. Zira arama motoru algoritmaları tek bir yanlışa dahi tolere etmemekte. Şayet siteniz için bu kriterler görünür değilse keyword cannibalization sorunu yaşıyor olabilirsiniz.

Bir yanıt yazın